שאלה: איך מתמודדים עם השאלה ”למה שנקנה דווקא ממך?” אני בעלת עסק קטן, פונה לארגונים גדולים יותר ומציעה את שירותי הטובים וכל פעם נופלת על השאלה הזאת. התשובה ”אני עושה עבודה טובה” מן הסתם לא מספיקה למרות שזאת האמת.
תשובה: לכל עסק, מוצר, או שירות יש יתרונות שחובה להבליט. גבשי את כל יתרונות העסק שלך, ונסי ליצור פלטפורמה שיווקית כוללת.
שאלה: יש לי עסק של אוכל מוכן מהבית. אני צריכה רעיונות לשיווק פשוט, לא יקר שלו, כמו לתת טעימות בגנים ולתלות מודעות במקומות רלוונטיים.
תשובה: נסי לפרסם במקומות עבודה בהם יש נשים עובדות שמחפשות פתרון עבור ארוחת צהריים בריאה. גם סביבת בית ספר יכולה להועיל.
שאלה: אני בעל עסק קטן בתחומי העיצוב, מפעיל אותו מהבית והלקוחות הקיימים – מרוצים.
הלקוחות שכבר יש לי הגיעו אלי מפה לאוזן, שיטה מצוינת, אבל לפחות כרגע היא לא מביאה מספיק לקוחות. אני מנסה להגיע לארגונים ובעלי עסקים שאין לי ספק שזקוקים לשירותי אבל לא מצליח להגיע לבעלי ההחלטה.
תשובה: להגיע ליעד שאתה מבקש זוהי משימה לא פשוטה אבל גם לא מסובכת. יש לבחון מהם האמצעים העומדים לרשותך מבחינת כוח אדם, ותקציבים, אל מול היעד אותו אתה מבקש להשיג. נשמע שאתה זקוק לאסטרטגיה שיווקית יעילה. פנה אלינו ויועצת השיווק שלנו תשמח לסייע לך.
שאלה: מה הדרך הטובה ביותר לדעתכם לשווק הרצאות? אני תולה פלאיירים במקומות ריכוז של קהל היעד שלי (נשים בגיל מסוים), למשל במקומות הבילוי שלהן. כמובן אני גם פותחת איוונטים בפייסבוק. איזה עוד רעיונות אפשר להפעיל ע”מ למשוך קהל? לא משנה מה אני עושה אני לא מושכת מספיק אנשים.
תשובה: שיווק הרצאות זו משימה לא פשוטה כלל. יש להשקיע תקציב פרסום מוגדר ונכון על מנת להגיע לתוצאות. האם יש לך תוכנית ברורה של הוצאות פרסום אל מול היעד? אם לא, הייתי מתחיל מכאן ובנוסף לומד עוד על שיווק באינטרנט שיכול לסייע.
שאלה: מהם הקריטריונים למציאת משקיע לעסק? למה לשים לב? מה לשאול? איך כדאי לשווק לו את העסק? איפה להתחיל לחפש?
תשובה: ראשית, חובה שתהיה לך תוכנית עסקית מלאה לפני שאתה פונה למשקיעים. בנוסף, רצוי להכין מצגת ולהתכונן אליה עם הצגת המיזם למשקיע. בהמשך הדרך, יש לעגן את ההסכמה בינך לבין המשקיע בהסכם מסודר שיכין עו”ד, שישמור על האינטרסים שלך ושל המשקיע.
שאלה: אשמח לקבל את חוות דעתכם המקצועית להכרעה בוויכוח שמתקיים ביננו לבין יועץ עסקי ששכרנו.
אנחנו בדיעה שקופונים יכולים לתת דחיפה טובה לעסק כמו שלנו, זעיר עד קטן. כמובן שלא מדובר במכירות לטווח ארוך אבל דעתינו היא שהקופונים יתנו פוש מסוים (שגם יקפיץ את השם שלנו לתודעה וגם יתן לנו פוש כלכלי שאנחנו זקוקים לו) והיועץ מתנגד מאוד.
מה דעתכם?
תשובה: בתהליך של ייעוץ עסקי אין נכון ולא נכון. דעות שונות בצוות הם חיובים ואפילו הכרחיים. השאלה היא מהו היעד שהוגדר בתהליך, והאם הקופון מסייע בהשגתו. אולי רצוי לרכוש מיומנות של תהליך קבלת החלטות, שיסייע לכם בהחלטה זו ועתידיות.
שאלה: אשתי ואני בעלים של עסק קטן של קייטרינג – ארוחות מהירות ובריאות מוכנות מראש, שאפשר להקפיא ולחמם לכל השבוע.אנחנו מפרסמים בעיקר במיקומים של גנים ובתי ספר ובאמת יש לנו הרבה הזמנות ראשונות אבל לא כ”כ הרבה לקוחות חוזרים.
האוכל של אשתי טעים מאוד! הבעיה להערכתנו היא במחיר. אנחנו לא יכולים לרדת מהמחירים הקיימים עקב עלות חומרי הגלם שכבר יהפכו את המצב להפסד. יש משהו שאפשר לעשות?
תשובה: אני מציע לעשות סקר בין הלקוחות הקיימים באמצעות שאלון פשוט ואנונימי על מנת לגלות מהי הסיבה לעובדה שאין לקוחות חוזרים. נסחו מספר שאלות בנושא מחיר, שירות, טעם, סוג האוכל ואולי תוכלו לאבחן את הבעיה. הפתרון ייגזר לאחר שתאובחן הבעיה.
שאלה: פתחתי משפחתון אצלי בבית, דאגתי לכל האישורים המתאימים, לביטוח וגם לפרסום – מפרסמת בפייסבוק, מודעות על עצים, פלאיירים בתיבות הדואר.
יש לכם רעיונות נוספים כיצד אני יכולה לשווק את עצמי?
תשובה: צריך קודם לבדוק מה עובד אצלך ומה לא ומהי הסיבה לכך. מה תקציב מוצרי הפרסום שלך? מהו היעד שלך? לפי נתונים אלו ונוספים ניתן להגיד מטרות שיקדמו את העסק שלך.
שאלה: קבלתי הצעה להעביר סדרת הרצאות בתחומי עיסוקי. לא אקבל על ההרצאות תשלום, אבל הן יחשפו אותי כמובן לעוד אנשים. השאלה היא האם זאת דרך טובה למשוך לקוחות לעסק כי מדובר בכל זאת בהשקעה לא מועטה של זמן.
תשובה: זאת אכן דרך מצוינת להתחיל גייס לקוחות חדשים לעסק שלך. אני מציע שתפיק לקחים לאחר כמה הרצאות ובדוק האם הם יעילות עבורך.
שאלה: שלום, אני תזונאית קלינית במקצועי וכרגע מתחילה לגדול וחוץ מטיפול אני מתחילה לתת הרצאות וסדנאות. אני עובדת כרגע על אתר אינטרנט חדש – השאלה שלי האם כדאי לקדם את האתר באופן ”אורגני” כפי שהבנתי שקוראים לזה א פשוט לשלם כסף ולפרסם…מה מתקבל טוב יותר ע”י הקוראים..?
תשובה: לטווח ארוך קידום אורגני היא הדרך הנכונה. לטווח קצר ותוצאות מידיות קידום ממומן.
שאלה: שלום, אני מנסה כרגע לקדם מיזם חדש של ייבוא אופנה מסויימת לארץ. נכנסתי כבר למספר חנויות בקונסיקנציה ועשיתי בעצמי מכירות בכל מיני מקומות כמו בארים ובתי קפה. הכל מתקדם נורא לאט אם בכלל. אני משתמש בפייסבוק ובאתרים נוספים כדי לקדם אבל מרגיש שאולי אני לא מספיק מבין. אשמח לקבל איזו עצה או רעיון נוסף לקידום העסק. חשוב לי לציין שמדובר באופנת גלישה עם בגדים ואקססוריז באמת אטרקטיביים.
תשובה: הכל מתקדם לאט כי אתה חברה של איש אחד. התוצאות העסקיות שלך משקפות את היכולות של איש אחד. מהו יעד המכירות שלך? יש לך תוכנית עסקית? אי אפשר להצליח בעסק ללא תכנון ובניה של תהליכים נכונים.
לדעתי אתה לא בכיוון ורצוי שתשכור עזרה מקצועית. פנה אלינו ונשמח לסייע לך.
שאלה: אני מנהלת עסק קטן של יעוץ ומנסה להגיע ללקוחות חדשים, מתקשרת לקהל יעד אבל כנראה לא אומרת את הדברים הנכונים… אשמח לעזרה
תשובה: טלטמרקטינג – פורמט למכירת מוצרים או שירות. טלמיטינג – פורמט לקביעת פגישה. כהתחלה, נסי לתכנן תסריט שיחה שיוביל בסופו של דבר למכירה או פגישה. התסריט אמור לכלול אפשרויות של שאלות מלקוחות ותשובות מוכנות מראש שלך.
שאלה: אני רוצה להרים עסק של סדנאות כתיבה גם לילדים וגם למבוגרים.
פלאיירים לא הביאו לקוחות, גם לא דף בפייסבוק כי אין אליו כניסות בכלל.
מה עושים?
תשובה: צריך לנתח מה בדיוק עשית. איך נראית המודעה בפייסבוק, הפלייר, איפה וכמה חילקת. פנה אלינו והיועצת השיווקית שלנו תסייע לך.
שאלה: אם יש לי סכום מסויים להשקעה בפרסום ושיווק של עסק חדש. האם נכון יותר יהיה להשקיע בהקמת אתר אינטרנט ועיצובו? או בטלמרקטינג והפצה של ברושורים? או בדרך אחרת..עצות?
תשובה: אין נכון או לא נכון. השאלה שעלייך לשאול היא, מהם התפוקות אל מול ההשקעה שאתה חושבת שתקבלי,בין שת האופציות שציינת. מה אומרת התוכנית העסקית שלך?
שאלה: אני עוסקת בכתיבת תוכן שיווקי. זה תחום תחרותי מאוד שגם כך קשה להתפרנס ממנו. מה הדרך הכי טובה ואפקטיבית להשגת לקוחות לעסק שלי?
תשובה: בראש ובראשונה, אפייני את סוג הלקוחות שלך. האם זה לקוחות פרטיים, חברות, מוסדות ממשלתיים? בדקי מה הכי יעיל לסוג הלקוחות שבחרת לפנות אליו. לאחר מכן הגדירי את היעדים שלך ואת תקציב הפרסום שלך.