ניהול מכירות – המדריך למנהל!
ענף המכירות בעסק או בארגון מהווה את צינור ההכנסות של העסק ופעמים רבות גם את פניו, אנשי המכירות הפועלים בשליחות העסק במטרה להגביר את זרם הכנסותיו הם לרוב הגורם האנושי בעל האינטראקציה המשמעותית ביותר עם קהל הלקוחות. היכולת להבטיח תהליך ניהול מכירות אפקטיבי ויעיל תוך הקפדה על איכות עבודתם של צוותי המכירה בארגון חשובה מאין כמוה ליכולתו של הארגון לבסס הצלחה לאורך זמן.
למעשה, במקרים מסוימים, היא עשויה להיות ההבדל בין עסקים המציעים מוצרים דומים באיכותם ובסוגם. ההבדל ברווחיותו של עסק המקפיד על ניהול מכירות מוצלח לעומת זה המזניח תחום זה יהיה ודאי ובלתי ניתן להתעלמות.
היכן מתחיל ניהול מכירות מוצלח?
ניהול מכירות מוצלח חייב להתחיל בבניית תשתית מכירות אפקטיבית תוך גיבוש חזון ואסטרטגיה ברורים, פשוטה להבנה אך לא פשטנית. הבנת חשיבותו של איכות כח האדם בשלב זה היא לא פחות מקריטית. היכולת לגייס אנשי מכירות מוצלחים ולהניע אותם בהמשך בצורה מיטבית היא זו שהופכת ניהול טוב למצוין.
מחקרים מראים כי ההשקעה בכוח אדם איכותי בגזרת המכירות נושאת עימה תשואה חיובית גבוהה. האמרה כי עסק יצליח בדיוק לרמה של איכות אנשי המכירות שלו מתבררת כנכונה פעמים רבות.
הצבת יעדים לאפקטיביות
כדי להבטיח תהליכי מכירה מוצלחים הטומנים בתוכם גם אפשרות גבוהה לחזרתו של הלקוח יש לוודא כי צוותי המכירות מודעים לנדרש מהם ומתואמים עם צרכיו השונים של העסק.
למעשה, תהליך ניהול מכירות טוב הוא כזה שאינו נפסק לעולם. הוא כולל בתוכו שיפור מתמיד של מיומנויות המכירה של העובדים, איתור וקידום של עובדים מצטיינים והעצמתם באמצעות יצירת מתח וגירוי בריאים להצלחה המתבטאים בהצבת יעדים ברורים וניתנים להשגה.
הנעה נכונה של אנשי מכירות אינה כוללת רק הסתפקות במתן תמריצים כספיים או חומריים מפתים, אף שאלה הכרחיים גם כן. היא כוללת גם את רתימתם של אנשי המכירות למטרות החברה, והצבה של אופק תעסוקתי מבטיח בפני המצטיינים שבהם. ניהול המשאב האנושי ורתימתו לטובת החברה חייב להיות חלק מכל תוכנית עסקית. בעסקים המתבססים על אנשי מכירות כמקור העיקרי להכנסות הדבר אף חשוב שבעתיים.
לצד אלה, קיימת חשיבות בשיפור מתמיד של תהליכי המכירה והאינטראקציה עם הלקוח בארגון שכן השינויים בטעם הקהל וברצונותיו הם תמידיים ברוב תחומי העסקים. הדרכות תקופתיות לצוותי המכירה תוך הסתייעות במומחים והתמקדות בצרכיו הייחודיים של צוות המכירות בארגון יאפשרו לחברה להבטיח כי איכות המכירה בארגון תשתמר לאורך זמן ותיטמע ב-DNA הארגוני.
כיוון שהוא עוסק ישירות בצינור ההכנסות הראשי של הארגון ניתן לכמת בצורה אפקטיבית במיוחד את הצלחתו של ניהול המכירות ואת ההחזר המתקבל על ההשקעה בו.
אנו בחברת ADVISING מסוגלים להתוות עבור עסקים מסוגים שונים ניהול מכירות נכון ויעיל עבורם. ניהול טוב יאפשר לעסק להגיע להגדלת היקף המכירות, ניהול מעולה יאפשר לו גם לשמר את הישגיו ולהבטיח שגשוג ארוך טווח לעסקיו.
קראו עוד: הגדלת מכירות בעסק שלך