פיתוח עסקי לצמיחה מתמדת
הפיכתו של רעיון מבריק או של אב טיפוס למוצר בעל פוטנציאל לעסק משגשג הנהנה מזרם הכנסות קבוע ומצליח להפיק רווחים לבעליו היא תהליך הדורש יישום של ידע ממגוון תחומים וחשיבה מדוקדקת.
חברת Advising מספקת ייעוץ עסקי לעסקים בעת תהליך של פיתוח עסקי ממוצר לעסק, תוך יישום של ידע תיאורטי ומעשי רב שנצבר בשנים של ניסיון. יועץ עסקי המלווה תהליכי קבלת החלטות בחברה הקורמת עור וגידים או בכזו המעוניינת לפתח פעילויות נוספות לפעילותה הקיימת, יהווה תוספת כוח משמעותית של בר סמכא מנוסה הנהנה מראייה אובייקטיבית של עסקי החברה המאפשרת לו לייעץ לקברניטיה מנקודת מבט שונה משלהם.
שלבים בתהליך פיתוח עסקי מוצלח
ביצוע נכון של תהליך פיתוח עסקי בעסק יכלול הכנה מדוקדקת – ביצוע של מחקר שוק מקיף הרלוונטי לתחום הפעילות אליו מעוניינים לחדור, בחינה של מיומנויות ניהול המצויות בידי עובדי העסק שיהיו אמונים על יישומם של ההחלטות שהתקבלו ותכנון עסקי מפורט של אסטרטגיה שיווקית המותאמת לסביבת הפעילות של העסק ולקהל הלקוחות הפוטנציאלי.
לאחר תהליך התכנון והמחקר המקיף ניתן לעבור לשלב היישום של עקרונות פיתוח העסקי שהותוו. בשלב הזה ישנה חשיבות לביקורת תקופתית של הצלחת התחזיות שנחזו בשעת התכנון ובחינה כיצד מתפקדים החלקים השונים בתוכנית העסקית בשטח. במישור הפיננסי והכלכלי תתמקד הבדיקה ביחסי העלות-תועלת של הפעילות שפותחה ובהתאמתם ליעדים שהוצבו.
אי עמידה ביעדי החזר על ההשקעה לפי מתווה הזמנים שתוכנן הוא נושא המצריך בדיקה מדוקדקת. יתכן ופרמטרים בלתי צפויים בסביבת התחרות או בתוך הארגון משפיעים לרעה על הצלחת התהליך ודרוש ביצוע שינויים במודל.
במישור הארגוני תיבחן מידת התאמתו של המשאב האנושי הקיים בעסק לדרכי הפעילות שהותוו. ייעוץ ארגוני בשלב הזה יידע לסייע לקברניטי הארגון בסידור אופטימאלי של ההיררכיה הארגונית המקדמת יעילות ומותאמת לעקרונות הניהול המודרניים של תקופתנו.
תרומתו של המשאב האנושי בארגון להצלחתו העסקית היא לרוב מכרעת. במציאות בה עסקים רבים יותר מבוססים על ידע ויכולות ייחודיות של עובדיהם מדובר בנדבך קריטי להצלחתם. פיתוח עסקי חייב לכלול מתווה ברור לתגמול, פיתוח והנעת ציבור העובדים בחברה באופן שישמרם לאורך זמן ויתרום למוטיבציה שלהם להביא לצמיחת הארגון.
הקשר הסביבתי בעת פיתוח עסקי
בעת פיתוח עסקי יותוו יחסים בין העסק המתפתח לסביבת העסקים בה הוא פועל. עסק אינו יכול לפעול בחלל ריק. עליו לפתח יכולות ברורות בקשירת קשר עם לקוחות והתוויה ברורה של הדרכים בהם הוא חושף עצמו ואת מוצריו לקהל הלקוחות המותאם אליהם. גם לספקים יש חלק נכבד בשרשרת הערך של העסק וניהול נכון של היחסים עימם יביא לשליטה טובה יותר במבנה ההוצאות הארגוני.
פיתוח עסקי נכון יתרום לאורך זמן להגדלת היקף המכירות של מוצרים קיימים או חדשים והן לשורה התחתונה – שורת הרווח, לרווחת העסק ובעליו.
קראו עוד: פיתוח ארגוני – חשוב והכרחי