רבים ממנהלי העסקים הפועלים כיום גדלו “בדור של פעם”. בתקופה שהיה רק ערוץ אחד בשחור לבן, טלפון חוגה ומקסימום קונסולה של אטארי. הימים ההם לפני עידן המחשבים והסמארטפון כמעט וחלפו מן העולם ונראה שבמציאות המודרנית, אין ברירה אחרת אלא להתקדם אל עבר ההווה הטכנולוגי.
כחלק מהשינויים, השתנה ללא היכר גם האופן שבו אנשים מנהלים מסחר ובכלל זאת מוכרים ורוכשים. הדור הצעיר, שאוכלוסייתו גדלה בקצב מסחרר, הופך לנתח משמעותי יותר ויותר מכוח הקנייה. צרכנים שנולדו לתוך עולם טכנולוגי מתקדם, נהנים ממידע כמעט אינסופי ומאפשרויות רבות כצרכנים חכמים. הם יכולים לבדוק מחירים, איכות וטיב מוצר/שירות מכל מקום בעולם וכל זאת באופן שנגיש ופתוח לכל ילד כבר מגיל עשר ומעלה.
בשנים האחרונות ניתן לראות שינויים משמעותיים בהרגלי הקנייה של הצרכן המודרני, כפי שקרה לדוגמא בתחום הביגוד בשנה החולפת, שאז הזמינו הישראלים מחו”ל דרך חנויות מקוונות באינטרנט מעל שניים וחצי מיליון פריטים.
הטכנולוגיה מעניקה לעסקים יכולות חדשות שתורמות משמעותית לתהליך של פיתוח עסקי והתמודדות נכונה עם התחרות העסקית ההולכת וגוברת. חסכון בעלויות התפעול, שיפור השירות והגדלת מכירות, הם רק חלק מהיתרונות הטכנולוגיים שכדאי להטמיע בחברה או בעסק המבקשים להתקיים בעתיד של הדור החדש. בכתבה הבאה נסביר לך איך מחליפים תקליט ומתאימים גם את העסק שלך לשינויים הטכנולוגיים שקורים ועוד ימשיכו לקרות.
טכנולוגיה חוסכת משכורות לעובדים
בעתיד הלא רחוק יהיו רובוטים שיבצעו הרבה מן העבודות שנעשות כיום על ידי עובדים מן השורה, אבל לא באמת צריך לחכות 50 שנים עד שזה יהפוך לשגרה וניתן לראות שימוש יעיל כבר היום באמצעות הטכנולוגיה הקיימת.
אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא השינוי שביצעה לאחרונה חברת מקדונלד’ס. בהחלטה חכמה מאוד החליטה החברה להציב עמדות לתשלום אישי ללא צורך בקופאי. מקדונלד’ס השקיעה כסף רב ומחשבה על מנת לייצר את המכשיר האולטימטיבי, כך שיוכל לשרת את כל הצרכנים ללא יוצא מן הכלל.
הפתרון שהגו לכאורה פשוט: סמארטפון ענק בגודל מטר על מטר וחצי. כולנו יודעים לתפעל סמארטפון ומכאן עולה שבקלות נוכל להזמין ארוחה על גבי מסך דמוי סמארטפון ענק עם ממשק ידידותי, תמונות, אפשרות לתוספות וכיוצא בזה.
מן הסתם עלות כל מסך כזה כולל הפיתוח דרשה כסף רב, אך מדובר בהוצאה חד פעמית. מנגד, נחסכו לחברה שני עובדים לפחות בכל סניף, בחישוב פשוט, עלות משכורות שנתית ממוצעת של 150,000 ₪ לסניף. למקדונלד’ס מעל 180 סניפים ברחבי ישראל בלבד, כלומר, החברה הצליחה לצמצם הוצאות, בסך 27 מיליון ₪ בשנה.
בעקבות השקעה ורתימת הטכנולוגיה הצליחה החברה לייצר רווח שנתי נוסף של 27 מיליון ₪ וזאת מבלי להגדיל את המכירות אפילו בהמבורגר אחד!
שיפור טכנולוגי = שיפור השירות
סביבת העבודה של כולנו לחוצה ומלאה במשימות, יעדים, לקוחות, מיילים מסרונים ומה לא. לכל חברה או עסק, לא משנה באיזה תחום הם פועלים, יהיו תמיד לקוחות שצריך לתת להם שירות איכותי ומהיר, בדגש על מהירות.
העובדה שאנחנו הישראלים לא העם הכי סבלני בלשון המעטה, בתוספת אורח חיינו המהיר והלחוץ, גורמת לנו כצרכנים לדרוש תשובות כאן ועכשיו. אבל מה לעשות שלפעמים הידיים שלנו מלאות בעבודה ולא תמיד זוכרים לחזור לכל הבקשות של הלקוחות בזמן, במידה ולמזלנו לא שכחנו אותן?
פעם היינו רושמים פתקים, אבל ישנם כיום מגוון פתרונות טכנולוגים פשוטים וזולים כמעט בכל תחום. ניתן למצוא אפליקציות לניהול זמן או שעות עבודה, יומנים משותפים, שליטה מרחוק, שימוש בסירי או גוגל אסיסטנט לתזכורות ומשימות, מערך הזמנות אונליין, צ’אט או פורום לניהול מידע ועוד מאות פתרונות נוספים.
כמעט לכל בעיה יש פתרון טכנולוגי וכל שעליך לעשות זה לחפש ברשת. כלים אלו יכולים בקלות לתת ללקוח מידע ופתרונות מהירים וזמינים ובנוסף להוריד עומס מצוות העובדים.
יש הרואים בשימוש באפליקציות ושיטות ניהול מתקדמות כדרך מסורבלת ויקרה לניהול עסק, אך ההיפך הוא הנכון. חברה שתשכיל לרתום פתרונות מחשוב יצירתיים, אתרי אינטרנט מתקדמים ושימוש במדיה הדיגיטלית תוכל להתמודד עם מתחרים ביתר הצלחה ולבסס את עתיד החברה בהתאם ולשינויים הטכנולוגיים, תוך ניצול מושכל שלהם.