איך מתמודדים עם תחרות
האגדה אומרת כי כאשר אדם בחו”ל מחפש מקום לפתיחת מכולת הוא בודק מכולות בשכונות שונות. כאשר הוא רואה כי בשכונה קיימת כבר מכולת מצליחה הוא חושב לעצמו “אוקיי, כאן יש מכולת מצליחה – אז אני אפתח את המכולת שלי במקום אחר היכן שאין…” אבל איש עסקים ישראלי באותה סיטואציה חושב “אוווו יש כאן מכולת מצליחה? בוודאי שכאן אוכל להרוויח! ולכן, אפתח מכולת ממש ליד זאת הקיימת!” זאת חלק מהתחרות שלנו – אנשי העסקים.
אז איך מתמודדים עם תחרות?
אנשי עסקים רבים פותחים עסק קטן ומשגשג, בו נמצא: לקוחות קבועים, שירות מדהים ויחס אישי. בעלי אותם עסקים נהנים מאורך חיים רגוע כלכלית ומשגרה מבורכת. אך לפתע ממש ליד אותו בית עסק מוקם מרכז קניות גדול, סופר תחרותי בעל מחירים מוזלים, רשת בגדים גדולה ועוד מגוון מפלצות מאיימות ומפחידות. אבל אם נעצור לרגע ונביט למפלצת בעיניים – נגלה כי הפחד שלנו הולך וקטן ואף נוכל למצוא את היתרונות הטמונים בתחרות.
איך יכול יועץ עסקי לעזור להתמודדות עם תחרות?
אחד היתרונות הבולטים בתחרות מסוג זה היא הצורך להתייעל ולהשתפר למען הלקוחות ולמצוא את הדרך למשיכתם חזרה את בית העסק שלנו.
במצבים מסוג זה תוכלו לנקוט במספר דרכים כמו: מבצעים אטרקטיביים לחיסול מלאים, בניית מועדון לקוחות משגשג, בניית מערך שירות לקוחות טוב יותר, הגדלת החשיפה של העסק וקידום העסק תוך נקיטת כל הפעולות המתאימות לעסק שלכם, אותן תוכלו להבין בעזרת איש מקצוע המתמחה בייעוץ עסקי לעסקים קטנים.
אחד הצעדים החשובים בהתמודדות עם תחרות מסוג זה היא קבלת מידע. את המידע נוכל לקבל עם הבנת היתרונות של העסק שנפתח והבנת שיטות הפעולה של המתחרים והחולשות של המתחרים. את המידע יש לעבד קודם כל בראש ולאחר מכן על ידי הטמעת היתרונות שלכם במסרים אל הלקוחות.
לדוגמא: יתרונות של עסק קטן אל מול עסק גדול טמונות ביחס אישי, הכרה של הלקוח וצרכיו, סחורה איכותית יותר והתאמתה אל צרכי הלקוח, ניסיון גדול וותק של בעל העסק עם המוצרים והשירותים שהוא מספק. לעומת זאת לחנות הגדולה שנפתחה ממול, אין היסטוריה ומערכות יחסים קרובות עם לקוחות, אין אופציה לאפשר ללקוחות הקבועים קנייה בהקפה והם חסרים במגוון יתרונות הקיימים לעסק הקטן.
איך יעזור לנו יועץ עסקי בהתמודדות עם תחרות?
אחת הדרכים החשובות בהתמודדות עם תחרות היא אבחון. היועץ העסקי מאבחן את העסק והנתונים השונים שיכולים לעזור לו לצלוח את התחרות ולהישאר עם רווחים רצופים. לאחר האבחון יתמקד היועץ העסקי בדרך למודלים לשינויים דרך בחינת התחרות ודרכי ההתמודדות איתה.
לאחר מחקר שוק יקנה איש המקצוע למנהל את הכלים הטובים ביותר להתמודדות בתחרות תוך זיהוי הזדמנויות שהתחרות מאפשרת לאותו המנהל. לאחת ההתאוששות יעזור היועץ העסקי להתחיל בפיתוח עסקי טוב יותר של העסק תוך הבנת הצרכים, הצורך בכוח אדם, ייעול זמן ומתן מגוון תובנות חדשות שבעל העסק יבין וילמד עם ייעוץ ארגוני טוב.
לסיכום נאמר כי תחרות היא תמיד דבר מבורך בעיקר לצרכן שמרגיש כי הוא חופשי יותר עם הבחירה שלו. ולכם כבעלי עסק נותר לשכנע את הצרכן באמצעות איש מקצוע טוב – שיבחר רק בכם!
קראו עוד: כלים להתמודדות מול תחרות עסקית