רוצים שיטה שבמינימום עלויות תגדיל לכם את העסק?
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
אחד התנאים הראשונים בהקמת עסק חדש ומצליח, הוא תכנון מוקדם טרם הקמת העסק החדש. התכנון חייב לכלול את רוב הנושאים העסקיים החשובים כגון: כמה כסף צריך על מנת לפתוח עסק, בכמה למכור את המוצר או השירות, מי מנהל את העסק, איך לגייס לקוחות חדשים, כיצד נגייס כוח אדם איכותי, מיקום מנצח ונושאים חשובים נוספים, שהם תנאים הכרחיים בכל עסק.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
כיוון שיש הרבה אי וודאות בהקמת עסק חדש, חובה לגבש תשובות, רעיונות ודרכי פעולה איך יתנהל העסק החדש שייפתח בקרוב. הדרך הטובה ביותר היא גיבוש תוכנית עסקית מקיפה, שתכלול נושאים אלו, ושתסמן מהו הכיוון ודרכי הפעולה הנכונים על מנת שהעסק החדש ישגשג.
תוכנית עסקית היא אחד השלבים החשובים ביותר בהקמת עסק, בתכנון נכון של עתידו ובביסוס תוכנית מסגרת ממנה נגזרים היעדים קצרי הטווח והמשימות לביצוע. התוכנית העסקית מהווה מסמך מפורט וחשוב, על בסיסו יחליטו משקיעים פרטיים באם כדאי בעבורם להשקיע בעסק ואם לאו ומוסדות פיננסיים יבחנו את התוכנית במסגרת בקשתכם להלוואה.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
יש הרבה סוגים של תוכניות עסקיות, אך תוכנית עסקית עבור עסק חדש חייבת להיות מדויקת ככל האפשר, על מנת להפחית סיכונים ולהעלות משמעותית את סיכויי ההצלחה. תוכנית עסקית מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים:
כספים, שיווק, מכירות וניהול.
ניהול כספי חברה או עסק חייב להיות מדויק ומתוכנן מראש, בדיוק כמו שאנו מתכננים את ניהול משק הבית שלנו, ניהול הוצאות לעומת הכנסות, כך גם בעסק חדש.
תזרים מזומנים נועד לתכנן כמה כסף נכנס לעסק, לעומת ההוצאות שעלינו לשלם. הכנסות נובעות ממחזור המכירות שלנו, והוצאות נגזרות מהעלויות השוטפות השונות כגון שכר דירה, ארנונה, חשמל, משכורות, תשלום לספקים, תקשורת, רכבים, מימון ועוד.
המטרה העיקרית של ניהול תזרים מזומנים היא לוודא שבכל רגע נתון, לא נחרוג ממסגרת האשראי שלנו בבנק, על מנת למנוע החזרת צ’קים והורדת דירוג האשראי ע”י הבנק.
בניית דוח רווח והפסד עתידי, כוללת צפי המכירות לעתיד הקרוב. נכון שקשה לתכנן כמה נמכור מחר או בעוד חודש, אך בכל זאת יש לתכנן בקפידה כמה העסק שלנו יוכל למכור בתקופה הראשונה של חייו.
למה זה חשוב? כי הרי מנגד יש לנו הוצאות שהתחייבנו לשלם: שכר דירה, חשמל, משכורות, רכבים וכו. המטרה היא לדעת האם העסק שלנו מרוויח או מפסיד כסף בכל רגע נתון, על מנת שנוכל לבצע פעולות לשיפור התוצאות.
כל עסק חדש זקוק להשקעה ראשונית כזו או אחרת. כל עסק חדש חייב להשקיע במיתוג, ריהוט, הקמת אתר אינטרנט, פרסום ועוד. כל זאת חייב להופיע בפרק הכספים, על מנת שנוכל לוודא שהכסף שברשותנו, טרם הקמת העסק, יספיק לאורך זמן.
בכדי שהעסק החדש יכניס הרבה כסף, אחת המשימות הראשונות היא גיוס לקוחות חדשים. עושים זאת במגוון פעילויות שונות כגון פרסום באמצעי המדיה השונים: טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, פייסבוק, עיתונות, פליירים, שלטי חוצות ועוד. ללא פרסום לא יגיעו מספיק לקוחות חדשים, ללא שיווק ופרסום לא נוכל להכניס מספיק כסף לעסק החדש על מנת לשלם את ההוצאות שהתחייבנו אליהם.
נושא חשוב נוסף הוא תמחור המוצר או השירות. יקר מידי – לקוחות אולי לא ייקנו. זול מידי – לקוחות ייקנו, אך לא נרוויח מספיק כסף לתשלום ההוצאות והעסק שלנו יפסיד כסף. תוכנית עסקית נותנת מענה מדויק מהי כמות המוצרים שאנו צריכים למכור, ומהו המחיר הנכון.
לקריאה נוספת אודות ניהול מכירות נכון.
עסק חדש הוא כמו ספינה שיוצאת מהנמל אל הים הגדול הפתוח. בגשר הפיקוד עומד קברניט, שתפקידו לנהל את צוות הספינה ולנווט אותה בהצלחה אל היעד הסופי. ללא קברניט, הספינה כנראה לא תגיע ליעדה ועלולה לעלות על שרטון או לטבוע.
עסק שמתנהל ולא מנוהל, ייכשל!
רק המנהל מנהל את העסק, לא חלילה הלקוחות, הספקים או העובדים. תוכנית עסקית מתווה מה הם נהלי העבודה, המבנה הארגוני הנכון, חלוקת תפקידים וסמכויות, על מנת שהעסק החדש יעבוד כמו מכונה משומנת היטב.
תוכנית עסקית מעשית, כוללת בתוכה חלוקת תפקידים וסמכויות ברורה, מי עושה מה איך ומתי, מי כפוף למי, מהו תחום האחריות של כל עובד, מהי תדירות ישיבות צוות בעסק החדש, מהם יעדי המכירה ודרכי הפעולה להשגת המטרה – עסק רווחי ומצליח.
תוכנית עסקית מאפשרת לעסק הקטן, כמו גם לחברות הגדולות, לנתח בצורה מקצועית את פועלו של הארגון ומטרותיו. הבדיקה מאפשרת לבדוק את הכדאיות הכלכלית של המשימות העומדות על הפרק ובנוסף, מתכננת ומתווה חזון ואסטרטגיה בעבור החברה.
יתרון נוסף בהכנת תוכנית עסקית, הוא יצירת ניתוח מקצועי של החברה אשר מאפשר את הצגתה בפני משקיעים פוטנציאליים. כך, לצורך גיוס הון בצורה יעילה נדרש העסק להציג תמונה ברורה של יעדיו, סקירה על המוצר, על השוק ועל המתחרים, נתונים על מכירות ופרמטרים נוספים.
כתיבת התוכנית העסקית כוללת מספר פרקים עיקריים:
יש לזכור כי מבנה תוכנית עסקית אשר מוצגת בפני משקיעים, שונה במבנה ותוכן מתוכנית עסקית אשר נועדה למטרות פנימיות בלבד ואף שונה מתוכנית המוצגת בפני בנקים לצורך גיוס הלוואות. כך, תוכנית לגיוס ממשקיעים תתמקד יותר בתקציר המנהלים, כאשר תוכנית למטרות פנימיות אינה נדרשת בפרטים על החברה וההנהלה.
חשוב לדעת כי מודל תוכנית עסקית משתנה מעסק לעסק, בהתאם לאסטרטגיות שנבחרו, המוצרים הנמכרים ומספר רב של נתונים נוספים. על כן, לא מומלץ לנסות ולתכנן תוכנית עסקית בצורה עצמאית על בסיס דוגמאות לתוכניות עסקיות אחרות.
זאת מאחר ובמסגרת המסמך נכללים גם ניתוחים פיננסיים רבים אשר על בסיסם גם מוסקות מסקנות לגבי עתידו של העסק, הכרחי לפנות אל ייעוץ עסקי מקצועי בבנייתה. בניית התוכנית מתבצעת בדרך כלל על ידי כלכלנים המנוסים בעריכת ניתוחים מסוג זה.
מועמדים מומלצים לרענון תוכנית עסקית
נהוג לבנות את התוכנית העסקית בשלבים הראשונים להקמת העסק. אין בבניית התוכנית כדי להצביע על המסקנה כי עבודתנו הסתיימה. בשלבים שונים במהלך חייו של העסק נדרש רענון התוכנית כדי שיתאים למצבה העדכני.
בין המועדים הללו ניתן למצוא בראש וראשונה את השינויים הארגוניים, דוגמת שינויים במשאב האנושי בסעיף מספר העובדים או בעלי התפקידים והתמחותם. נקודות נוספות הנן שינויים פיננסיים כמו היקף הכנסות העסק והיקף ההון המגויס ושינויים סביבתיים כגון עלייה בתחרות או שינוי בהעדפות הלקוח ועוד.
ב-ADVISING, פיתחנו את שיטת השלבים לייעוץ ארגוני ועסקי. מודל האפשר לנו להעניק ללקוח שירות אישי, מותאם ויעיל. שיטת השלבים היא חליפת ייעוץ ייחודית שנתפרת במיוחד לפי מידות הארגון, התקציב והסגל ולכן משיגה תוצאות.
תוכנית עסקית יסודית ומקצועית, תצליח להביא את העסק אל היעדים הנכונים, לגייס הון מהמשקיעים שבפניהם הוצגה ולשפר את מוניטין העסק לעין ערוך. ייעוץ מקצועי ומשוב בבניית תוכנית עסקית הם הבסיס להשגת המטרות הנכונות ולהגדרת המשימות הכדאיות והרווחיות ביותר לעסק שלכם.
שוק הקנביס מתפתח במהירות בארץ ובעולם. מדינות רבות ובתוכן ארה”ב, קנדה ומדינות אירופה החלו באישור ולגליזציה של קנביס ומוצריו. בשנת 2017 שוק הקנביס החוקי בארה”ב הגיע לנקודת שיא עם מחזור של 1.6 מיליארד דולר והצפי הוא לגידול של 150% נוספים עד לשנת 2021.
השוק מתחלק לשני סקטורים עיקריים:
חברות מזון אמריקאיות גדולות מזהות את הפוטנציאל העתידי וכבר רכשו חוות ומפעלי גידול וזאת על מנת לספק את חומר הגלם למוצרים עתידיים הכוללים:
הסוד בתוכנית עסקית לשוק הקנביס היא ההבנה ששוק זה נמצא בתחילת דרכו עם פוטנציאל צמיחה מהיר.
פתיחת עסק חדש הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני המנהל המתחיל.
הדרך הטובה ביותר להגדיל את סיכויי הצלחת העסק מחד, והקטנת הסיכון מאידך היא גיבוש תוכנית עסקית בתפורה למידות החברה החדשה שלך.
להלן 7 כללי ברזל שתוכנית עסקית לעסק חדש חייבת להכיל:
שיווק ומכירה של מוצר טכנולוגי שונה במהותו משאר המוצרים “הרגילים” הקיימים בשוק.
אולי ההבדל הגדול ביותר הוא האפשרות לשווק את המוצר בכל רחבי העולם ולא רק בשוק הישראלי.
בכך נפתחים אתגרים חשובים שתוכנית עסקית למוצר טכנולוגי צריכה לכלול בתוכה.
הרבה שואלים אותי למה אנשים ממשיכים לפתוח מסעדות כאשר אחוז ההצלחות בתחום הוא נמוך מאוד? התשובה העיקרית לכך היא פוטנציאל הרווח העצום בניהול מסעדה מצליחה. מסעדה שמצליחה “לעלות על הגל”, צוברת רווחים גדולים מאוד ובזמן קצר יחסית. אז למה בכל זאת הרבה מסעדות נסגרות? התשובה לכך היא שלרובן אין תוכנית עסקית, או שהתוכנית עסקית הקיימת לא טובה מספיק. אז איך כותבים תוכנית עסקית מצליחה למסעדה?
על מנת שמסעדה תצליח ובגדול, היא חייבת תוכנית עסקית מקצועית שתכלול את כל הפרמטרים החשובים, שבלעדיהם סיכוי ההצלחה קטן. אז מה האמורה לכלול תוכנית עסקית למסעדה ?
הנה כמה פרמטרים חשובים:
גיבוש כל הפרמטרים לכדי תוכנית עסקית מקצועית היא מלאכת מחשבת. הנתונים והמידע שמזינים בתוכנית העסקית חייבים להיות מבוססי המציאות, אחרת בעתיד ניווכח שאבד הקשר בין התוכנית העסקית שלנו לבין המציאות.
אין ספק שלכל אחת מהמסעדות המצליחות בישראל יש תוכנית עסקית מקצועית, שגובשה ע”י אנשי מקצוע איכותיים שמבינים ויודעים מהו המבנה והנתונים הנכונים. שילוב של תוכנית עסקית מקצועית בליווי עסקי של יועץ עסקי בכיר, תוביל את המסעדה שלך להצלחה, וגם אתה תוכל להפוך את המסעדה שלך למצליחה, ולגלוש על גל הצלחת המסעדות בישראל.
תוכנית עסקית להורדה חינם, כולל דוגמא איך למלא אותה נכון. לוי ייעוץ עסקי וכלכלי מציעים תוכנית עסקית עם בסיס פיננסי מתאים לכל עסק: בהקמה, בצמיחה או בחובות.
להורדת התוכנית העסקית לחץ כאן >>
בשנים האחרונות הולכת וגוברת נישה שוק חדשה של פתיחת עסק חדש תחת מעטה זכיינות של רשת ידועה ומוכרת. עסק במתווה זכיינות מגלם בתוכו יתרונות רבים לצד חסרונות ואתגרים השונים מעסק בבעלות עצמית. מעבר לנתונים רגילים שקיימים בכל תוכנית עסקית רגילה, תוכנית פתיחת עסק לזכיינות צריכה לכלול בתוכה את היתרונות והחסרונות ומתו פתרונות אפקטיביים לנושאים אלו.
יתרונות
חסרונות
שאלה: מה השלבים בכתיבת תוכנית עסקית טובה? האם יש נוסחה מסויימת לפיה צריך לכתוב את התוכנית בשביל להעלות את הסיכויים להצליח?
תשובה: אין נוסחה לכתיבת תוכנית עסקית נכונה. חשוב שמי שכותב את התוכנית העסקית יהיה מנוסה ובעל ניסיון.
שאלה: האם תוכנית עסקית יכולה להיות בדיקת כדאיות לפיה ניתן להחליט GO או NO GO? האם זו הכוונה בבדיקת כדאיות?
תשובה: תוכנית עסקית מלאה ומקיפה, אכן יכולה לשמש ככלי מעולה לבחינה של כדאיות ההשקעה.
שאלה: אני עומד לפתוח עסק בתחום המזון או בעברית מסעדה. לא חשבתי על זה לבד, אבל חברים הציעו לי לנסח תוכנית עסקית מקצועית ולעבוד לפיה.
חיפשתי ולא ממש מצאתי באתר שלכם דוגמא לתוכנית עסקית של מסעדה. רציתי לדעת האם יש לכם דוגמא כזאת ואם לא, איך מתחילים? מה צריך להופיע בתוכנית העסקית? מה היא כוללת? האם אתם נותנים סיוע לעסק בתחילת דרכו, כבר כשעולה הצורך לנסח תוכנית עסקית?
תשובה: פתיחת מסעדה כרוכה בהשקעה כספית גדולה מאוד מצידך. אני לא ממליץ לך לנסח תוכנית עסקית בעצמך. אני כן ממליץ לך לפנות ליועץ מומחה לכתיבת תוכנית עסקית. מניסיוני, עלות ההשקעה בתוכנית עסקית מקצועית מחזירה את עצמה בוודאות.
שאלה: אני מעוניין לפתוח מכבסה באיזור מגורי, אני לא בטוח מה עלי לעשות על מנת לבדוק האם זה כדאי מבחינה כלכלית. האם אני אמור להכין תוכנית עסקית על מנת לחשב רווח עתידי וסיכונים?
תשובה: אני מאוד ממליץ לך לפנות ליועץ עסקי מומחה שיסייע לך בפתיחת העסק החדש ובתוכנית עסקית מתאימה. פעולה מקדימה של ייעוץ עסקי נכון, תפחית את הסיכוי להפסדים ותגביר את סיכויי ההצלחה.
שאלה: אודה לקבלת הערכה לעלות לכתיבת תכנית עסקית. וכל הנשמות הטובות – בבקשה אל תגידו לי שאני יכולה לכתוב לבד ויש טמפלטים באינטרנט. ניסיתי לכתוב לבד וזה לא מספיק טוב, אני מעוניינת באיש מקצוע.
תשובה: לא ניתן לתת תשובה ישירה של עלויות. את מוזמנת לפנות אלינו ונשמח לשלוח לך הצעת מחיר מסודרת.
שאלה: חבר זרק לי שכדאי לי לבצע אבחון ארגוני לעסק ותוכנית עסקית. מדובר בעסק משפחתי קטן. למה הכוונה?
תשובה: אבחון עסקי הוא השלב הראשון בתהליך של ייעוץ ופיתוח עסקי. השלב השני הוא לגבש תוכנית עבודה ע”פ ממצאי האבחון. השלב השלישי והחשוב ביותר הוא שלב היישום.
שאלה: האם אתם עוסקים גם בסיוע בניהול תקציבי או רק בהכנת תכנית ושיווק?
תשובה: תוכנית עסקית כוללת בתוכה גם פן כלכלי. לכן התשובה היא כן.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
תוכנית עסקית, היא שלב הכרחי בהקמת עסק חדש, כיוון שיש הרבה שאלות חשובות שיש לתת להם מענה מדויק, לפני פתיחת העסק. עסק חדש עם תוכנית עסקית מעשית ואיכותית, מעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלו.
שאלות? אל תהססו ליצור איתנו קשר אישי!