רוצים שיטה שבמינימום עלויות תגדיל לכם את העסק?
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השימוש שלנו באפליקציות בחיי היומיום הפך לדבר שנראה לנו מובן מאליו כמעט. אפליקציות מהוות חלק בלתי נפרד מחייו של כל משתמש סמארטפון או טאבלט בישראל. לכל אחד מאיתנו יש אפליקציות רבות המותקנות בטלפון החכם שלנו, שמשמשות אותנו גם לצרכים בידוריים, אך גם לשימושים מעשיים יותר כמו מציאת המסלול האופטימלי לנסיעה ממקום למקום, איתור מקומות חניה זמינים, קנייה של מוצרים שונים, בדיקת מידע רפואי אישי, העברת תשלומים בזמן אמת ועוד. מרבית הסטארט אפים שקמים כיום עוסקים בפיתוח אפליקציות בצורה זו או אחרת, וכדי לבדל את עצמם, הם נדרשים לייצר תוכנית עסקית לאפליקציה, כפי שנסביר בסקירה שלפניכם.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
תכנית עסקית לאפליקציה חייבת לכלול כמה אלמנטים חשובים, הנוגעים להיתכנות של ההצלחה שלה. חשוב מאוד לספק תיאור מפורט של הקונספט, של מה האפליקציה נותנת למשתמש ומה הוא הערך שלה בעיניו.
יש לזהות את הצורך של המשתמשים, מכל מיני קבוצות גיל שונות, ולפרט את היתרונות המובנים בשימוש באפליקציה. כאשר נכנסים לעובי הקורה, צריך לדבר גם על הפיצ’רים השונים שתציע האפליקציה וכיצד הם משפרים ומשדרגים את השימוש בה.
הבסיס של כל אפליקציה הוא ערך לקהל יעד מוגדר. הפילוח של קהל היעד הוא מאוד חשוב, כי אי אפשר להגיע לכולם. חשוב מאוד להגדיר קהל יעד בתוך תכנית עסקית לאפליקציה ולפרט האם מדובר בקהל מקומי או גלובלי, מה התחום בו האפליקציה מתעסקת ואיפה היא תושק ותפעל.
חשוב גם לסקור את הנוף התחרותי ולראות מי המתחרות העיקריות. אם יש תחרות, חייב להיות גם יתרון תחרותי, שכן בהיעדר אחד כזה, אין שום היתכנות להצלחה.
אסטרטגיית השיווק היא חלק משמעותי ואקוטי בכל תכנית עסקית לאפליקציה מכל סוג. אפליקציה, טובה ככל שתהיה, לא תהיה מסוגלת לתפעל בצורה טובה ללא קהל, ולבטח לא לייצר הכנסות. השיווק הוא חשוב, והוא נכנס בתוך הקטגוריה של קהלי יעד, שכן אלו אותם אנשים שאמורים להשתמש באפליקציה.
גם הנושא של מדיניות תמחור הוא חשוב מאוד, שכן זה מה שמעניין את המשקיעים ואת האנשים העוסקים במלאכה. תמחור נכון יכול לעשות את ההבדל בצורה משמעותית.
התחזיות הפיננסיות הן לא בין הנושאים החביבים על אנשי פיתוח ויזמים בדרך כלל, אבל הן חייבות להיות חלק מכל תכנית עסקית לאפליקציה. מודל ההכנסות הוא דבר שמעניין את המשקיעים, והם ירצו לדעת מה ההיתכנות של רווחים מהאפליקציה, על מנת לדעת אם וכמה להשקיע בפיתוחה. המשקיעים אוהבים לראות גם את השורה התחתונה ולכן, בכל תוכנית עסקית, יש לכתוב את סכום ההשקעה המבוקש, ומה יהיה השימוש שייעשה בכסף הזה, כדי להגיע לשלב הגיוס הבא בצורה טובה יותר.
הצורך של כל סטארט אפ העוסק באפליקציות הוא לערוך תכנית עסקית לאפליקציה אשר תעזור לעסק לצמוח. חשוב להיות מפורטים, תמציתיים עד כמה שניתן ולתת ערך לקורא, על מנת שיהיה אפשר להתקדם מבחינת גיוס כספים ומשאבים, עד ליצירת רווחים מהאפליקציה.