כלים להתמודדות עם תחרות עסקית
כמעט לעולם, פעילות עסקית לא תיעשה בואקום. לרובם המוחלט של העסקים קיימת תחרות כבר מיומם הראשון. אף יחידי הסגולה המצליחים לפתח עסק המבוסס על מוצר חדיש וייחודי או לחלופין בשוק בתולי הנהנה מחוסר בתחרות ייתקלו במהירה במתחרים המבקשים לעצמם נתח מהעוגה.
עם זאת, תחרות עסקית אינה אמורה להרתיע עסקים מוצלחים. היא יכולה גם לדרבן אותם לשיפור מתמיד ולשפר את ביצועיהם לאורך זמן. ההתמודדות עם תחרות היא נדבך חשוב ביכולתו של העסק להצליח.
במסגרת הייעוץ עסקי מסייעים מומחי Advising לעסקים מתחומים מגוונים להתמודד בשווקים תחרותיים תוך ניצול הזדמנויות עסקיות וגיבוש מוכנות להתמודדות עם שינויים.
כל תכנית עסקית המבקשת לקבוע את אסטרטגיית הפעילות של העסק למספר שנים קדימה חייבת לכלול פרק מרכזי העוסק בשאלת תחרות עסקית הצפויה לעסקי החברה ודרכה להתמודד עימה.
כיצד מתמודדים עם תחרות עסקית?
המשאב החשוב ביותר להתמודדות בשוק תחרותי הינו מידע. היכולת לדעת ולהבין מהם היתרונות התחרותיים של העסק וכיצד הם עומדים מול היתרונות התחרותיים של המתחרים בשוק ולא פחות חשוב, מה יש לעשות כדי להתמודד עם המידע שנצבר.
תהליך אבחון של השוק בו פועל העסק והמשתנים החשובים להצלחה בו הוא קריטי ליכולתו להתמודד עם תחרות בהווה ובעתיד. ייעוץ עסקי הממוקד בבחינת התחרות הקיימת ודרכי ההתמודדות עימה יספק מספר מודלים לשינויים עתידיים והדרך הרצויה לצלוח אותם.
מהו יתרון תחרותי?
יתרון תחרותי הוא מכלול הגורמים המייחדים את העסק בפעילותו מול שאר הגורמים בשוק. הוא עשוי להתבטא במוצר איכותי יותר, ביכולת לייצר בעלויות נמוכות יותר או ברשת הפצה ושיווק רחבה יותר.
במקרה בו המתחרים בעסק מחזיקים ביתרון תחרותי מהותי על פניו יש לבחון דרכי התמודדות עימו. ניתן להתמודד גם עם יתרונות תחרותיים חזקים במיוחד באמצעות קבלת החלטות נכונה ומיקוד.
לדוגמא, עסק שהמוצר אותו הוא משווק מתחרה בשוק בו קיימים מוצרים איכותיים ממנו משמעותית יכול להתמודד עימם בדרך של הוזלת עלויות שתוביל ליכולת מוגברת לתמחר את המוצר במדרג נמוך יותר ולהגיע למנעד רחב יותר של קונים. לעיתים יכלול תהליך זה מיתוג מחדש של המוצר או השקת מותג נוסף לצד המשך שיווק המותג המקורי.
מחקר שוק ככלי להתמודדות עם תחרות
מחקר השוק בו פועלת החברה וניתוח של הגורמים המביאים להצלחה בו יסייע רבות ביכולתה להתמודד עם מתחרים ולהיות מוכנה יותר לשינויים העתידים לבוא.
פעמים רבות הפתרונות הדרושים נמצאים בניסיונם של עסקים בשווקים בינלאומיים ואף בתחומים אחרים מהתחום בו פועלת החברה.
פיתוח ארגוני – מפתח להצלחת העסק שלך
מחקר עסקי האוסף מידע על הנעשה בעולם המאפיין את צרכי החברה ומציג בפניה דרכים לענות עליהם עשוי להיות הדרך הטובה ביותר לבצע שינויים כדי להתמודד טוב יותר עם התחרות.
לסיכום, תחרות אינה צריכה להיות גורם מאיים אלא גורם ממריץ. באמצעות שימוש בכלים המתאימים ניתן להצליח בסיטואציות שונות ולהתמודד עימן בהצלחה.