רוצים שיטה שבמינימום עלויות תגדיל לכם את העסק?
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
גיבוש של תוכנית עסקית הוא קריטי לכל סוג של עסק ששואף לשרוד, לצמוח ולהצליח.
הדבר נכון אדרבא כשמדובר על חברה בתחום התוכנה, שבו יש צורך בעבודה לפי פרוטוקולים מסודרים, גם כדי לייצר היררכיה, גם כדי לתפעל את המוצר כמו שצריך וגם כדי לעמוד בסבבי הגיוס בצורה טובה.
כאשר מגבשים תכנית עסקית למוצר תוכנה יש לעבוד בצורה מסודרת ולהבין מה הלקוחות רוצים לראות. התחרות בעולם התוכנה היא עצומה כיום, וכדאי מאוד להראות ייחוד, היתכנות, ותוכנית עבודה מפורטת להרבה מאוד שנים קדימה, כפי שנפרט במסגרת הסקירה שלפניכם.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
כאשר משקיעים שוקלים להשקיע במיזם כלשהו, הם צריכים לקבל תכנית עסקית למוצר תוכנה בו יש כמה נקודות מפתח. בתוכנית העסקית יש לוודא שיש מידע לגבי המומחיות של הצוות והיכולות שלו להגיע ליעדים העסקיים שהחברה הציבה לעצמה.
במקביל, בתוכנית צריכה להיות סקירה מפורטת של השוק של המוצר, מחירו המסתמן, תוך כמה זמן החברה יכולה להגיע לשוק, ולמה הלקוחות אמורים לבחור במוצר הספציפי הזה, במקום של המתחרים.
במהלך גיבוש של תכנית עסקית למוצר תוכנה צריך לשים דגש על כמה קשה יהיה למכור את המוצר, ומתי ואיך החברה מגיעה לברייק פוינט (נקודת האיזון) ולרווחיות. אלו השורות התחתונות שמעניינות את המשקיעים, ואסור להשאיר אותם באוויר, שכן אז, הם פשוט לא ישקיעו.
הרבה מאוד סטארטאפים שמגבשים תכנית עסקית למוצר תוכנה מתעסקים במוצר עצמו, במקום להתרכז בפן העסקי שלו. אנשים מחפשים אחרי הכסף, ונרתעים מן העיסוק בפן הלוגיסטי של ניהול העסק ובבדיקת פוטנציאל הרווח שלו והיכולת להחזיר את ההשקעה באופן מעשי.
החלק הראשון בכל תכנית עסקית למוצר תוכנה הוא תקציר המנהלים, ולאחריו מגיעה סקירה, שאמורה להיות ברמה גבוהה במיוחד, לגבי המוצר. יש לתאר את העסק, את היתרונות שלו, וכיצד הוא יעבוד. לאחר מכן, יש לבצע סקירה עסקית מקיפה, כולל חזון עסקי, וסקירה על המוצר עצמו.
יש לגעת בכל נקודה במשך פרק זמן קצר יחסית, ולא להאריך שלא לצורך. מצגות צריכות להיות ענייניות ונכונות עבור הקהל ששומע אותן.
נושא השיווק הוא אלמנט חשוב מאוד בכל תכנית עסקית למוצר תוכנה ויש לגבש אסטרטגיית שיווק מקומית וגלובלית, בהתאם לתחזיות. יש לתת תמחור משוער, ולספק כמה שיותר מידע לגבי איך המוצר הזה מתכוון להימכר, והיכן. האסטרטגייה התפעולית של העסק היא קריטית, וגם הנתונים הפיננסיים, אשר סוגרים את התוכנית העסקית. רק כך, ובצורה מקיפה, אפשר להעלות את ההסתברות של הצלחת הליך גיוס הכספים של הסטארט אפ.
תכנית עסקית למוצר תוכנה חייבת להיות מדויקת, ולא רק כי התחרות היא גדולה יותר מכל תחום אחר. היא חייבת למשוך ולהיות מכירתית, כדי לגרום למשקיעים להבין איך היא נבדלת משאר התוכנות שמוקמות כיום בעולם. תוכנה טובה יכולה לשדרג באופן משמעותי את השימוש במוצר מסוים, וזוהי המטרה של כל סטארט אפ העוסק במלאכה.