רוצים שיטה שבמינימום עלויות תגדיל לכם את העסק?
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
ייתכן שראשכם עמוס וגדוש ברעיונות מעולים לפתיחת עסק, אבל אלמלא תהיה לכם תוכנית עסקית נכונה ומדויקת, יהיה לכם מאוד קשה במבחן המציאות. מעוניינים לפתוח עסק? ככה תבנו את התוכנית העסקית ואלו טובי המומחים שתסתייעו בהם:
אין ספק, הדבר הכי חשוב במהלך פתיחת עסק, הוא כמובן אותה בנייה של תוכנית עסקית שאמורה למנף את הפעילות הכללית בחברה או בארגון. לפני שנכנסים לעובי הקורה ומתחילים לבנות את אותה התוכנית, יהיה עליכם לחלקה לשני חלקים עיקריים.
בעוד שהחלק הראשון מתייחס לנושא של מהות בית העסק והאג’נדה הכללית שלו, החלק השני בתוכנית העסקית תמיד יתייחס לנושא של הלכה למעשה, נקרא לזה הצד הטכני. אז נתחיל עם החלק הראשון, שהוא הבשורה השיווקית שלכם, המהות שלכם ומה שאתם מציעים ללקוחותיכם.
השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
המהות והרעיון שמאחורי בית העסק – רוצים לבנות תכנית עסקית לפתיחת עסק ולא יודעים מהיכן להתחיל? מתחילים מהרעיון ומהאג’נדה הכללית של בית העסק. שימו לב, אם אינכם מצליחים להסביר את הרעיון שעומד מאחורי המיזם העסקי שלכם בכמה משפטים פשוטים, אתם חייבים לעבוד על זה! מדוע כל כך חשוב לנסח את הרעיון מאחורי המיזם בכמה משפטים פשוטים? הנה, זה כבר מוביל אותנו לטיפ הבא, לצעד הבא שלכם:
איתור משקיעים ומחקר שוק – ברגע שתצליחו לנסח את הרעיון שעומד מאחורי המיזם העסקי שלכם במספר משפטים פשוטים, יהיה לכם הרבה יותר קל לבצע מחקר שוק ולאתר משקיעים. אתם מסתבכים עם עצמכם ולא מצליחים לדייק את הרעיון מאחורי המיזם שלכם? יהיה לכם קשה למגנט את קהלי היעד הנכונים, יהיה לכם קשה לפרסם ולשווק בצורה מדויקת, וגם יהיה לכם לא פשוט לנסות לאתר משקיעים. כמובן, הכי מומלץ לבנות תוכנית עסקית לעסקים קטנים ובליווי של יועץ עסקי.
אתם חייבים לבצע מחקר מתחרים – זהו הטיפ השלישי שלנו אליכם, הצעד השלישי בבנייה של תוכניות עסקיות לעסקים קטנים וגדולים. מעבר להכרה של המוצרים, המותגים והמחירים אצל המתחרים שלכם, אתם גם צריכים להכיר את צעדי הפרסום והשיווק של המתחרים בתחום עיסוקכם. האם מתחריכם מפרסמים בעיקר אונליין? אולי פרסומי חוצות? בין אם כך או כך, הכרת המתחרים היא חלק בלתי נפרד מבניית תוכנית עסקית לעסקים קטנים וגדולים.
חישובי החזרי השקעות – כידוע לכולנו, פתיחה ובנייה של בית עסק, גם אם קטן, במקרים רבים יצריכו הלוואות והשקעות. חישוב זה נקרא ROI. כשמדברים על RETURN ON INVESTMENT, מדברים למעשה על טווח הזמן שייקח לכם להחזיר את ההשקעה בבית העסק. כמובן, זה צריך להיעשות ולהתבצע כחלק בלתי נפרד מהתהליך של בניית תוכניות עסקיות לעסקים קטנים.
מהו מודל המכירה והפיננסי – המודל הפיננסי שלכם חייב להילקח בחשבון. האם אתם מוכרים מוצרים חד פעמיים, שעליהם אתם מייצרים את עיקר הרווח? האם אתם מספקים שירות מסוים? אולי בכלל אתם מוכרים מוצרים אשר מצריכים הגדלת מכירה בעתיד והגדלת גודל מוצר? בין אם ככה או ככה, כמובן שיהיה חשוב לדעת זאת מראש ולתכנן זאת במהלך הבנייה של התוכנית.
הסתייעו בליווי עסקי ובייעוץ ארגוני – זהו אולי הטיפ הכי חשוב. אנחנו מזמינים אתכם להסתייע בצוותים של יועצים עסקיים, ביועצים ארגוניים ובכל מי שצריך בכדי למנף את הפעילות העסקית שלכם. בשורה התחתונה, המתחרים לתחומכם אינם חוסכים באף אמצעי, הם עושים כל מה שניתן בכדי לצלוח את התחרותיות. אז יהיה מומלץ לפעול בהתאם, גם אתם! בהצלחה!