הבנת סגנונות תקשורת שונים
בעידן אינטרנטי אינטנסיבי בו בלחיצת עכבר אנו מקבלים מסרים שיווקים רבים, מנהלים עסקים, רוכשים, מקימים, מייבאים ומייצרים – נדמה כי התקשורת הבסיסית הבינאישית, הכוללת: טון, שפה, שפת גוף ואינטראקציה אישית יותר – הולכת ומתפוגגת.
אבל בניהול עסק, שלמזלנו עדיין מתנהל ברובו בין אנשים ולא בין מכונות, צריך להבין אחד את השני ותוך כך לעבוד בהרמוניה עם מקסימום תפוקה במקום העבודה. לכן, על מנת לדעת איך לנהל נכון עסק – חשוב להבין מי האנשים איתם אנו עובדים, לפחות ברמה עמוקה יותר מהרמה הראשונה והשטחית.
איך תועיל הבנת סגנונות תקשורת להכרת אופי העובד?
הכרת סגנונות תקשורת וקישור העובד לכל סגנון תעזור לנו לנתב נכון יותר את העובד למקום המתאים לו וההרמוני יותר בשבילו.
לדוגמא: אם העובד מאד סגור ומופנם והוא אינו מנדב פרטים אישיים היכולים להעיד על אופיו – תוכלו באמצעות למידת סגנונות התקשורת השונים לדעת לסווג אותו ומכאן גם להפעיל ולעבוד איתו בצורה האפקטיבית ביותר שתתרום גם לפיתוח עסקי נכון יותר.
עוד יתרון טמון בכך שהכרת סגנון התקשורת של כל עובד תעזור לנו להרכיב את הצוות המנצח שלנו שבנוי מכמה סגנונות תקשורת.
אז מה הם סגנונות התקשורת הנפוצים?
המשימתיים – אנשים מסוג זה הינם בעלי מטרות ויעדים, רוצים להיות במרכז העניינים, האינטראקציה החברתית והדו שיח.
האנליטיים – אנשים אלו רוצים לרדת לפרטי פרטים, לחקור לעומק כמעט כל אלמנט, והם מעוניינים כי הכל יהיה מסודר ומאורגן בזמן העבודה.
התומכים – התומכים הם אותם האנשים המתגייסים בשביל הסביבה. הם מדברים ברגשות, דיבורם איטי יותר וניתן לומר שהם נדיבים ביותר וניזונים מנתינה לסביבה.
המבטאים – אנשים שמונחים מרגש ופחות מהיגיון. אוהבים מאוד לדבר ולהביע את דעתם.
בכל הנוגע לייעוץ עסקי ניתן לומר כי פילוח של העובדים לפני סגנונות תקשורת עוזר לנו להבין כי כולנו שונים ועל מנת שנוכל להגיע לניהול עסק אפקטיבי יותר – עלינו להבין מהם הצרכים של כל אחד ולדעת לנהל את העסק טוב על ידי הפיכת העובד ליעיל תוך האצלת סמכויות והתאמת העובד לאזור הנוח והטוב ביותר בשבילו.
איך יעזור לנו ייעוץ עסקי בנושא סגנונות תקשורת?
אחד השירותים הבולטים אותם מבצע יועץ עסקי הוא אבחון סגנונות תקשורת. יועץ העסקי מגיע אל בית העסק ובוחן אותו על כל היבטיו שההיבט האנושי הוא במרכז. באבחון יוכל היועץ לבחון מחלקות שונות ועובדים בעלי תפקידים שונים. לאחר הבנת סגנון התקשורת ניתן יהיה לבנות תקשורת נכונה שתסייע לתהליך פיתוח עסקי ומכאן לצאת אל מערך עבודה יעיל וטוב יותר.
הדגשים אותם יציג איש המקצוע בייעוץ עסקי הינם: פיתוח עסקי, יצירת עבודת צוות נכונה, בניית מערכי שירות טובים ונעימים יותר, פיתוח איכויות של כל עובד, הגדלת מיומנויות עסקיות והשמת עובדים נכונה יותר.
עוד יקנה יועץ ארגוני למנהל, את הכלים הנכונים וההבנה כי עובדים מנוהלים נכון יותר אם פועלים לפי התאמה אישית לאופי העובד, היכולות והרצונות שלו.
את הכלים לאבחון ולהשמת עובדים טובה ויעילה יותר יעביר הלאה היועץ העסקי אל אותו מנהל שדרש בשינוי, על מנת להקנות לו את הכלים לניהול עסק בצורה טובה יותר.
קראו עוד: על תקשורת בין אישית