קונסיגנציה כאסטרטגיה עסקית יכולה לסייע לסוגים רבים ושונים של עסקים לצמוח ולשגשג פיננסית, אך כמו בכל תהליך אחר, חשוב לדעת כיצד לפעול ובאילו צעדים לנקוט. בשורות הבאות, נרחיב לגבי קונסיגנציה אשר מבססת לא פעם אסטרטגיות עסקיות שונות – המשיכו לקרוא.

מה זה קונסיגנציה?

כאשר מדובר על קונסיגנציה, למעשה מתכוונים לכך שזוהי אסטרטגיה עסקית שבמהלכה מוכר נותן למשווק את המוצרים שלו להצגה ומכירה. זאת, ללא העברת בעלות על הסחורה ובדרך כלל גם ללא תשלום עד לשלב שבו הסחורה נמכרת. בפועל, המשווק מוכר את המוצרים, והכסף מועבר לספק רק לאחר שהמוצר נמכר, כאשר השירות מושכר, הציוד או הסחורה משווקים ללקוחות הקצה וכולי. כבר בנקודה זו שווה לציין את הנקודה הבאה. שימו לב, כאשר אתם משתמשים בשיטה זו, בתור המשווקים, אתם לא נדרשים להוציא שקל בודד מהכיס שלכם טרם הצלחתם למכור את המוצר, מה שבתורו משליך ישירות ולטובה על תזרים המזומנים של העסק.

מהם היתרונות של קונסיגנציה?

מלבד שיפור תזרים המזומנים, כפי שציינו לעיל, הנה עוד 2 יתרונות של קונסיגנציה:

  • הפחתת סיכונים: ברמה הפיננסית, המוכר אינו נאלץ להשקיע מלכתחילה איזשהו הון עצמי כזה או אחר, מכיוון שהתשלום על המוצרים מועבר רק לאחר מכירתם ללקוח הקצה.
  • הרחבה של נוכחות עסקית: קונסיגנציה מאפשרת לשווק מוצרים במקומות שבהם לא הייתם בהכרח יכולים להציגם. זאת, מפאת מגבלת כניסה של כמות מוצרים מסוימת, שרוב העסקים יכולים להרשות אותה לעצמם רק בעזרת קונסיגנציה, כגון חנויות או רשתות שיווק גדולות.

לאילו סוגים של עסקים מתאימה קונסיגנציה?

קונסיגנציה מתאימה במיוחד לעסקים חדשים, אבל לא רק. קונסיגנציה, בסופו של דבר, מהווה דרך להיכנס לשוק מבלי להשקיע הון עצמי רב. לכן, מלבד עסקים קטנים, השיטה הזו מתאימה גם עבור עסקים עם בעיות של תזרים מזומנים, עסקים שנדרשים לעבוד עם שיווק של כמויות גדולות של סחורות ועוד. כמו כן, גם עסקים שמשווקים מוצרים עונתיים יכולים לנצל את השיטה הזו. עבור עסקים עם מוצרים עונתיים, קונסיגנציה כאסטרטגיה עסקית מאפשרת להימנע מהשקעה גדולה במלאי בתקופה שבה הביקוש למוצרים נמוך. לבסוף, גם עסקים עם מוצרים יקרים יכולים לנתב  קונסיגנציה להצלחה עסקית.

מהם הסיכונים בנקיטת קונסיגנציה כאסטרטגיה?

ישנם כמה סיכונים שונים בנקיטת קונסיגנציה כאסטרטגיה עסקית, לרבות סיכונים אשר כרוכים בוויתור מסוים של שליטה על המוצרים שאתם משווקים. אבל, זהו חסרון שרלוונטי בעיקר למוכר, מכיוון שהוא מאבד שליטה על המוצרים שלו לאחר שהוא מעביר אותם למשווק. כמו כן, תמיד יש את הסיכוי “להיתקע” עם סחורה רבה שאינה נמכרת, אבל זהו סיכון שקיים תמיד ולא בהכרח קשור לשיטה זו. אם אתם משתמשים בשיטה זו, בדרך כלל יהיה ניתן להחזיר את אותה הסחורה במקרה שאינכם מצליחים למכור אותה. לכן, ברוב המקרים קונסיגנציה לא כוללת סיכונים שבאמת יכולים לסכן אתכם עסקית.

לסיכום, האם כדאי לקחת ייעוץ עסקי בעניין?

אם אתם מתלבטים האם כדאי לקחת ייעוץ עסקי בעניין קונסיגנציה, התשובה לכך לדעתנו תלויה במספר גורמים. ראשית, חשוב לקחת בחשבון את ההיבט של הניסיון העסקי שלכם. אם אין לכם ניסיון רב בעסקים, ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם להבין את היתרונות והסיכונים של קונסיגנציה, את התנאים שכרוכים בתהליך וכן הלאה. נוסף על כך, קחו בחשבון שאם אתם מנהלים עסק קטן או בינוני, ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיה של קונסיגנציה מותאמת אישית לעסק שלכם, כך שהשיטה תעבוד בצורה האופטימלית שלה. כמו כן, אם המוצרים שלכם הם ייחודיים, ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיית קונסיגנציה שתבטיח את מכירתם בשוק. בסופו של דבר, ההחלטה אם לקחת ייעוץ עסקי היא אישית.
ייעוץ עסקי לחלוטין יכול לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת יותר.

 

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו