כתיבה שיווקית היא מילת הקסם
לאיכות הכתיבה בפלטפורמות השונות יש השפעה עצומה על יכולתו של העסק ליצור מסר שיווקי אפקטיבי שיתרום לחוזקו של המותג ויגביר את הכנסותיו. כתיבה שיווקית טובה היא אומנות לכל דבר ועניין וביצוע נכון שלה דורש מיומנות נרכשת, כישרון ואף חזון.
שיווק באינטרנט הפך בעשור האחרון לכלי היעיל ביותר הנמצא בידיהם של בעלי עסקים קטנים ובינוניים בבואם להתמודד עם התחרות. אסטרטגיה שיווקית מותאמת המתבססת על קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לצד תוכן שיווקי באתרי תוכן יכולה לשדרג את איכות וכמות הקהל אליו נחשף העסק בכמה רמות ולהגביר מאוד את הכנסותיו, תוך החזר גבוה על ההשקעה (ROI).
מסרים ברורים וממוקדים!
כתיבה שיווקית נכונה חייבת להתאים עצמה לסוג המוצר או השירות אותו היא מבקשת לקדם. אין דין כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט של חברה להחזרי מס כדין כתיבה עבור חנות אופנה.
בעת כתיבה שיווקית חשוב להפנים כי זמנו של הקורא קצר ויכולת הריכוז והקשב שלו הופכת למוגבלת יותר ויותר עם השנים. אופי החיפוש והקריאה ברשת מכתיב התמקדות במסרים בהירים, עם שורה תחתונה ברורה וחוט שני העובר בטקסט שבאמצעותו ישאף הכותב להשאיר עימו את הקורא לפני שזה יקליק אל עבר האתר הבא.
חיוביות ואמינות בעת ובעונה אחת
מאפיין בולט של קהל הצרכנים בעידן הדיגיטלי – מסחרי הינה בגרות ובשלות הולכת וגדלה. אם בעבר היה המרחב הציבורי ואף השידור הציבורי נקי יחסית מפרסומות, כיום המצב שונה ופרסומות מקיפות אותנו מכל פינה.
עובדה זו הפכה את הקהל לבעל ‘חוש ריח’ טוב יותר למסרים פרסומיים או שיווקיים, אין מדובר בנתון שלילי. מודעותו של הקורא לכוונה שמאחורי הטקסט אינה מחייבת כי לא ניתן יהיה לשכנעו לקנות את המוצר או השירות. זאת ניתן לעשות תוך הקפדה כי הטקסט השיווקי יכבד את הקורא המיומן והבשל הקורא אותו.
כתיבה שיווקית המפארת ללא פרופורציה את המוצר אותו היא מבקשת לקדם, כזו המכילה עובדות ואמירות מוגזמות ולא מבוססות תוביל לאפקט שלילי של הקוראים ולא תצליח לתרום לעסק.
כתיבה שיווקית טובה צריכה לשמור על רמה גבוהה של אמינות בעיני הקורא אך לעשות זאת תוך התמקדות בצדדים החיוביים של המוצר המקודם.
אובייקטיביות מלאה גם היא אינה במקומה כאשר מדובר בטקסט שיווקי באתר האינטרנט של החברה או בכתבה ממונת באתרי תוכן, והקורא גם אינו מצפה לה.
השתמשו באנשי מקצוע…
כתיבה שיווקית נכונה ושימוש יעיל ברשת יכולים לעשות פלאים לשורה התחתונה והעליונה של העסק. מדובר באופציה בעלות נמוכה יחסית המאפשרת למשתמשים בה שליטה גבוהה על רמת ההוצאות וודאות טובה לגבי היעדים אותם הם מעוניינים להשיג.
הסתייעות בשירותי ייעוץ עסקי מתאים תאפשר לעסק להתאים את הפלטפורמה ואת מבנה הקמפיין לצרכיו המדויקים באופן שיגביר את האפקטיביות שלהם בטווח הקצר והארוך כאחד.
קראו עוד: לדעת הכל על מיתוג עסקי