שיפור תהליכי תקשורת ארגונית
תקשורת ארגונית מהווה את כל ערוצי העברת המידע בתוך הארגון. זאת, דרך כל רמותיו החל מהעובד הזוטר ועד ההנהלה, Top Down ו- Bottom Up. מחקרים מראים כי נושא זה לעיתים נזנח בחשיבותו בארגונים רבים, דבר שעשוי להביא לקשיים בעבודת הארגון.
חסמים בתקשורת מביאים לתוצאות שליליות רבות ויכולים להתבטא בחוסר הבנה של העובד את המשימות אותן הוא אמור לבצע, בתסכול, באי-השגת יעדי הארגון, בבזבוז משאבים כגון זמן וידע ונוספים.
תקשורת ארגונית
עסק אשר שם לו למטרה ליצור מערך תקשורת מקצועי ואפקטיבי, מקדם במהירות את מטרותיו ומשיג את היעדים בהצלחה ובקלות. תקשורת ארגונית יעילה תורמת לכל שכבות הארגון.
העברת מידע בצורה נכונה גורמת להבהרת המשימות, לייעול עבודת הממשקים, לשיתוף פעולה של העובדים עם ההנהלה ובמסגרת הצוותים, ריכוזו של הידע המקצועי ולאווירה טובה ופרודוקטיבית.
שינוי ארגוני – חשיבותה של תקשורת ארגונית
שינויים ארגוניים דורשים את קיומם של פרמטרים רבים להצלחתם. החל מקיומה של תכנית עסקית מסודרת, אסטרטגיה נכונה לביצוע ניהול שינוי אפקטיבי והטמעתו ועד ניהול המשאב האנושי במסגרת ההליך בצורה היעילה ביותר. בכדי לגרום להצלחתו של שינוי ארגוני, חיוני להביא להנעת העובדים ולשיתוף פעולה מקיף. זאת, במידה רבה יותר מן הדרוש לצרכי העבודה השוטפת.
אי-שיתוף פעולה מצד העובדים, כמו גם התנגדויות מפורשות, יעמידו מכשולים בפני הארגון להשלמת ההליך ואף ימנעו את מימושו לחלוטין. לכן, על מנת לגייס את העובדים למשימות שינוי ולהביא לסינרגיה בתוצאה, נדרש בסיס איתן של תקשורת ארגונית. הדבר נכון גם בתהליכי שיקום חברות אשר נמצאות במשבר.
לא ניתן להביא לצמיחה, ליוזמות ולהתייעלות בחברה אשר לא מיוסד בה בסיס יציב של העברת מידע. הדבר כולל יצירת תקשורת תוך ארגונית נכונה, ששמה דגש על ניסוח מסרים פתוחים למניעת רגשות תסכול ויצירת תחושת שיתוף באשר לדרך שבה תפעל החברה בדרך להשגת יעדיה.
הצעות ליישום תהליכי תקשורת שיווקית במסגרת צוות העובדים וההנהלה
קיים מגוון רחב של ערוצי תקשורת ארגונית ולכל ארגון יש להתאים מקצועית את ערוצי התקשורת הנכונים עבורו, בהתאם לתחום העיסוק ואופי ההתנהלות היומיומית.
העברת המידע מתבטאת החל מהאמצעים הפשוטים ביותר כגון ישיבות צוות, כנסים, דואר אלקטרוני, דיוור באמצעות מכתבים מודפסים, שימוש בטלפון וכדומה ועד ערוצי תקשורת טכנולוגיים מתקדמים כמו שיחות וועידה ומערכות אינטרא-נט.
ברובד ההנהלה מומלץ לעשות שימוש במשובים, לקיים פורומים בחתך רוחבי בנוכחות מנהלים בתחומים אחרים, ליצור סקרים ואף לכנס את כל דרג ההנהלה בפורמט ‘יום עיון’ מחוץ למשרד.
ברובד העובדים מומלץ להתוות דרכים להעברת מידע בצוות כמו ניהול ישיבות שבועיות, תכתובות, הצגת סקרים ומשובים, עדכון שוטף בדואר אלקטרוני, ביסוס תהליכי העברת מידע בהכשרת עובדים חדשים ועוד. באופן זה, ניתן להטעים את השינוי ולהבטיח כי הסגל יפעל ליישמו מתוך הבנת המניעים והמהלכים.
מאחר ורשתות העברת המידע משתנות מארגון לארגון, בהתאם לגודלו, אופיו והגדרת מטרותיו, מומלץ לתכנן וליישם את תהליכי התקשורת השיווקית המתאימה בעזרת ייעוץ מקצועי.
ייעוץ מתאים יוכל להתגבר על כל בעיית חסמים בארגון וליצור זרימת מידע יעילה וסינרגיה לרווחיותו של העסק. ייעוץ עסקי ממוקד, במסגרת שיטה ייחודית של Advising, ייטיב עם הארגון וייסע לו לו בהקניית כלים מעשיים לשיפור התקשורת בארגון.
Advising היא חברת בוטיק ייחודית בתחום הייעוץ הארגוני והעסקי, המסייעת לארגונים וחברות במתן ייעוץ ויישום פתרונות למקסום הרווח הכלכלי וההון האנושי.