זה הקטן גדול יהיה – עסק קטן
עסקים קטנים הם ליבו של המשק הישראלי. מחקרים מראים כי הם מעסיקים יותר ממחצית מהעובדים. הקמה וביסוס של עסק חדש המתחיל בתור עסק קטן היא דרכם של רבים המבקשים למצוא לעצמם מקור פרנסה המשלב את צרכיהם הכלכליים והאישיים ומאפשר להם להביא למקסימום את היכולות הטמונות בהם.
מן הידועות הוא שבניהול עסקים קיימים מספר עקרונות ברזל להצלחה שהינם חוצי גבולות ומגזרי פעילות. אלו הם יסודות המשותפים להצלחה מתמשכת של כל עסק גדול או קטן בכל עת.
עם זאת, קיימים נדבכים רבים השונים מהותית בדרכי הניהול של עסק קטן לעומת ניהולה של חברה גדולה. הבנה והטמעה של נדבכים אלה הינה חשובה מאין כמוה אם ברצונם של בעלי העסק להצליח לבססו ולהביא אותו לרווחיות יציבה המפרנסת אותם לאורך שנים.
אנו ב-Advising מעניקים שירותי ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתמקד בצרכים הספציפיים של כל עסק תוך שימוש בניסיון עתיר שנים. ייעוץ עסקי איכותי עשוי לשמש קרש קפיצה של ממש עבור בעלי העסק ולסייע להפוך מיזם מבטיח לעסק בעל רגליים יציבות שניתן לתלות בו צרכים כלכליים ורצונות.
בין עסק קטן לחברה גדולה
לרוב, יהיה עסק קטן פגיע יותר לתמורות חדות במרחב העסקי בו הוא פועל. עסקים קטנים מוקמים לעיתים באמצעות ערבות אישית של בעליהם, כזו שקושרת בין הצלחתם למצבם הפיננסי של הבעלים.
לכן, על בעליו של עסק קטן להיות רגיש הרבה יותר בעת גיבוש אסטרטגיה מוצלחת, בעת הקמת עסק חדש או ניהולו של עסק קיים. יצירתה של תוכנית עסקית מקיפה הנוגעת לכל אחד מענפיו של העסק, מתפעול דרך שיווק וכלה בניהול הצד הפיננסי ומצבת כוח האדם, הינה תנאי הכרחי ליכולתו לשגשג לאורך זמן.
עם זאת, עסקים קטנים נהנים גם מיתרון מול החברות הגדולות. גודלם הצנוע והעובדה שחברות גדולות מחויבות לתת דין וחשבון למספר גורמים רב יותר, כגון בעלי מניות פרטיים וציבוריים, ועדי עובדים ועוד, מקנה להם גמישות רבה יותר ביכולתם לנצל הזדמנויות עסקיות העומדות בפניהם.
חברות גדולות גם חשופות יותר לרגולציה על ענפיה השונים המבקשת פעמים רבות לקדם את כניסתם של שחקנים חדשים לשווקים.
ניהול עסק קטן
עסק קטן מתאפיין לרוב ברמת חשיפה גבוהה לשינויים במבנה ההוצאות שלו. נפח הפעילות הצנוע יחסית הופך את ההתדיינות מול ספקים רבים למצב בו ידו של בעל העסק היא על התחתונה.
כדי להצליח להגיע לרווחיות מכובדת ולשמרה, על בעלי העסק לגבש דרכים לשליטה במבנה ההוצאות. ניתן לעשות זאת בדרכים מגוונות, החל מבחירה מושכלת של מיקומו הפיזי של העסק, דרך פנייה לערוצי שיווק אלטרנטיביים, כגון שימוש ברשת האינטרנט ועד התאגדות של מספר עסקים קטנים ככוח רכישה מוגבר מול ספק חזק.
לסיום, חשוב לזכור שרובם המוחלט של העסקים החלו כעסקים קטנים. למידה מניסיונם המתועד תוך התאמה לצרכים הספציפיים של העסק תוביל לביסוסו ולהצלחתו.
קראו בהרחבה: ייעוץ עסקי לעסק קטן