כיועץ עסקי במקרים רבים הפתרון המהיר ביותר לשפר את רווחיות החברה תלוי ועומד במכירות! המכירות של העסק הם ממש כמו בלון חמצן שמחזיק את החברה.
כל בעל עסק שמבין את הדימוי הזה מבין שראוי לנהוג בהם (במכירות) במקצועיות רבה. במהלך השנים צברתי ניסיון רב בתהליכי ייעוץ עסקי ובניסיון זה טיפים שעזרו למאות עסקים להגדיל את הרווחים שלהם!
לפניכם כמה אחדים שפשוט הרימו את העסק למעלה.
איך לסגור עסקת מכירה?
כל בעל עסק מתמודד מול אתגר זה. יש לו מה למכור, יש לו מוצרים מעולים או שירות מצטיין והוא משתוקק למכור ולהגיע אל כמה שיותר לקוחות. אבל בפועל זה לא קל. זו התחרות העזה שניטשת בין בעלי העסקים וריבוי המתחרים בתחומים השונים, שיוצרים מציאות בה עסקים צריכים לחדד מרפקים ולשפר את הביצועים שלהם כדי להצליח לסגור עסקאות מכירה בצורה מוצלחת ומהירה. בואו וקבלו טיפים לסגירה מוצלחת של עסקת מכירה. כך תוכלו גם אתם לשפר את הביצועים שלכם ולמכור הרבה יותר. זו הדרך לחזק את פעילות העסק שלכם ולהגדיל את מחזור המכירות וההכנסות.
טיפים לסגירת עסקת מכירות
- חשוב מאוד לדייק את קהל היעד שלכם. לכל עסק יש קהל יעד מסוים שזקוק לשירותים שלו. כאשר אנחנו ממוקדים היטב בקהל היעד, אנחנו יודעים טוב יותר כיצד לפנות אליו ובאיזו שפה לדבר אתו. שיחת מכירה כזו עשויה להיות יעילה מאוד ולהגדיל את מספר העסקאות שמתבצעות בפועל. תהליך כזה של מיקוד קהל היעד יעבור בדרכו בבניית פרסונה של העסק שנועד לצייר מול עיננו את דמותו המאפיינת של הלקוח אליו אנחנו ניגשים במטרה למכור לו.
- חשוב מאוד להציע עסקאות משתלמות ללקוחות, אך יחד עם זאת לדאוג כמובן שאותן עסקאות תהיינה משתלמות גם לכם. בקיצור ניתן להגדיר את השיטה כ – win win. רק עסקה בה כל הצדדים מרוויחים זו עסקה שתוכל לגרוף סגירות רבות. כל בעל עסק צריך למצוא את הדרך שלו לעשות את העסקאות שלו לכדאיות לשני הצדדים, וכן להציג אותן כמשתלמות במיוחד בעיני הלקוחות.
- כאשר מדובר על עסק גדול אשר מונה צוות של אנשי מכירות חשוב מאוד לוודא כי כל אנשי המכירות עושים נכון את תפקידם. היכולת לסגור עסקת מכירות היא לא יכולת שכל אחד ניחן בה. חשוב מאוד לעקוב אחרי תהליכי המכירה ולראות את הנתונים האישיים של כל אחד מהצוות שלכם. כך אתם יכולים לגלות מי מצליח למכור ומי מבין אנשי המכירות אינו מצדיק את המשכורת שאתם משלמים לו.
- אימון אישי זו דרך נהדרת לשיפור היכולות של צוות המכירות. כי לצד הכישרון הבסיסי והיכולת המולדת לעמוד מול לקוחות ולהצליח לסגור אתם עסקאות, חשוב מאוד לשפר את היכולת ולרכוש כלים מקצועיים בתחום השיווק. כיום יש מאמנים אישיים בתחום המכירות שיוכלו לאלף את הצוות שלכם בינה, וללמד אותם כיצד למכור יותר.
- איך נראה העסק שלכם? שימו לב הנראות של העסק משפיע בצורה דרסטית על היקף המכירות. אי אפשר להשוות בין עסק מטופח ועכשווי שמעוצב לפי הקונספט המאפיין לבין עסק בו הרהיטים ישנים ואין התאמה מיטבית בין האלמנטים השונים. חשוב לעצב את הסביבה בצורה הולמת שתביע את המסר של העסק. כך כל לקוח שנכנס למקום מרגיש מהו אופי המקום ונשאב לתוך החוויה והאווירה אותה יצרתם עבורו כהכנה לתהליך הרכישה אותו אתם מקווים שהוא יבצע אצלכם בעסק.
- ניתוח כלכלי – שימו לב לאט ובזהירות ? לא כל עסקה היא ריווחית אחד מהטיפים הראשונים שלי ללקוחותיי לשירות ייעוץ כלכלי הוא בדיקת הרווחיות והעלאת סכומי המכירה.
- היו בטוחים בתועלת שיש לכם להציע ללקוח. כאשר המוכר בטוח שיש לו את הדרך לפתור בעיה ללקוח, או להציע לו מענה מתאים בדיוק לצורך שלו, השיחה תהיה בנימה בטוחה יותר וגם השכנוע יהיה בצורה כנה. מה שגורם ללקוח לקבל את דברי איש המכירות ומקדם אותו לעבר סגירת עסקה.
- מבצעים והזדמנויות מיוחדות מקדמות מכירה. הציעו עסקאות שוות, דילים משתלמים או מבצעים עונתיים. אלו משרות אווירה שכדאי להספיק ולנצל את ההזדמנות. ומספר העסקאות שמתבצעות גדל.
לסיכום
לסיום חבריי היקרים, אתם מוזמנים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות או להשאיר פרטים כאן בהזדמנות זאת אני רוצה לאחל לכם שנהייה לראש ולא לרימון 🙂 תנו למכירות שלכם להצליח!