השלבים בייעוץ עסקי
כיום, יותר ויותר ארגונים מודעים לחשיבות הייעוץ הארגוני ולתרומתו החיונית ברבדים הכלכליים והניהוליים. על מנת להשיג תוצאות ולקדם את מטרות הארגון, חשוב לבחור בחברת ייעוץ מקצועית ומנוסה אשר לומדת את החברה על התנהלותה, צרכיה ויעדיה.
שיטת הייעוץ העסקי של ADVISING פותחה במיוחד לשם כך.
כל ארגון הינו עולם העומד בפני עצמו, ייחודי במאפייניו ובמטרותיו. ההנחה העומדת בבסיס זה, היא כי ארגון מורכב ביסודו מאינדבדואליים. כתוצאה מכך, אין שני ארגונים הזהים זה לזה בדיוק.
מודל ארגוני המתאים לחברה א’, אינו מתאים בהכרח לחברה ב’, זאת גם במידה ושתי החברות עוסקות באותו התחום וחולקות מבנה ארגוני דומה. עם זאת, המכנה המשותף לכל החברות כולן, הוא השאיפה לביסוס מעמדן והצלחה כלכלית.
ב-ADVISING, פיתחנו שיטת ייחודית לייעוץ ארגוני ועסקי. מודל זה מאפשר לנו להעניק ללקוח שירות אישי, מותאם ויעיל. בפועל, שיטת השלבים היא חליפת ייעוץ ייחודית שנתפרת במיוחד לפי מידות הארגון, התקציב והסגל.
השיטה כוללת מספר תהליכים מרכזיים:
בשלב א’, שלב האבחון, יועצנו יבחן את הארגון על פרטיו על מנת להבין היטב את אופן התנהלותו, תכניו ופעולותיו. האבחון הינו שלב חשוב ביותר מאחר והוא מהווה את הבסיס למהלכים הארגוניים שייושמו בהמשך.
תהליך האבחון נערך בחברה עצמה, בשטח, לאורך זמן, תוך בחינה מדוקדקת ומעמיקה של התנהלות הארגון והמחלקות השונות שלו ושיתוף צוות העובדים והמנהלים של הארגון בתהליך.
לאחר שהושלם תהליך האבחון, ניתן להתקדם לשלב ב’ והוא הגדרת חזון הארגון, אסטרטגיה ומציאת דרכים להגשמתם. כאן, אנו נסייע לארגון בעיצוב אסטרטגיה שיווקית ומדיניות עסקית וארגונית הכוללת ניסוח או חידוש של התכנית העסקית, גיבוש חזון בהיר ומדויק וקביעת פרוטוקולים ונהלים.
לאחר השלמת שני השלבים הראשונים, ניתן לעבור לשלב ג’, הרי הוא השלב האחרון והחשוב ביותר בתהליך. זהו שלב יישום התובנות, ההמלצות והמסקנות אשר התגבשו בשני השלבים הקודמים, לכדי פעולות ממשיות למימוש המטרות והיעדים שהוצבו.
השלב הראשון במערך השינוי הינו תוכנית עסקית. התוכנית תכלול את ההזדמנויות העסקיות, אתגרים חיצוניים העומדים בפני הארגון, חיזוק מוקדי כוח, קביעת יעדי מכירה ברורים, ופירוט צפוי של גידול רווחי הארגון.
השלב הבא הנו הגדרת חזון עסקי מפורט ועדכני. חזון למעשה, הינו מטרת העל של הארגון. אנו מאמינים כי להגדרת החזון חשיבות אדירה וכי כל חברה זקוקה לבסיס איתן המייצג נכונה את מאפייניה ושאיפותיה לעתיד.
בכל עת שחברה עומדת בפני החלטה, התייעצות, שינוי ארגוני או פרויקט חדש, רצוי שחזון החברה יעמוד לנגד עיניה ויוביל אותה קדימה.
לאחר הגדרת החזון של הארגון, קובעים אסטרטגיה שיווקית המתאימה לו. קביעת אסטרטגיה מגובשת חיונית על מנת להניע את הארגון לפעולה אפקטיבית שבצידה תוצאות.
את עקרונות החברה, ניתן להביא לידי ביטוי וליישם באמצעות קביעת נהלים וסדרי עבודה מתאימים. נהלים הם מילה נרדפת ליעילות, חיסכון בעלויות, שירות טוב יותר וסדרי עבודה נכונים, כתובים ומוטמעים. כל אלו, יתרמו להצלחת הארגון וייצרו יתרון מול מתחרים.
שילוב העובדים בתהליך השינוי חשוב מאין כמוהו בהטמעת וניהול שינוי. מנהל אשר רותם את עובדיו לתהליך השינוי, מסייע משמעותית להצלחתו של ההליך ומבטיח את ביצועו על הצד הטוב ביותר.
הליך הייעוץ הינו אישי ומקצועי כאחד ומתבצע ע”י יועצים מומחים בתחומם, בעלי ניסיון מוכח והישגים. שיטת השלבים של ADVISING מספקת להנהלה ולסגל כלים מעשיים, תוך פיתוח מיומנויות ניהול ותפעול החיוניות לפעילות הארגון בטווח הארוך.