רבות דובר על עוגנים ידועים שתורמים להצלחתה של חברה ובתוכם העוגן החשוב ביותר והוא צוות העובדים. עובדי החברה הם המנוע העיקרי שמזיז את החברה קדימה ובסופו של דבר, הם האחראים העיקריים להצלחתה או כישלונה.
צוות העובדים אינו בנוי כמקשה אחת, אלא מורכב מיחידים, מעובדים שכל אחד ואחת הוא יחיד ופרטי עם יתרונות וחסרונות, רצונות ותשוקות ועם זאת מהווה גורם חשוב בתוכנית הגדולה, על כתפיו מונחת אחריות ובלעדיו המכונה לא תוכל לנוע קדימה.
היכולת שלך כמנהל לראות את צוות העובדים כמשאב היקר ביותר שיש להשקיע בו את מיטב המאמצים, תסייע לך בתהליך פיתוח החברה והובלתה להצלחה.
פיתוח עובדים אמור להיות חלק אינטגרלי בתרבות הארגונית של כל חברה והוא טומן בחובו עקרונות בסיסיים ובראשם מוטיבציה, סדנאות, ימי עיון ותקשורת ארגונית. יישום יסודות אלו יציב את החברה שלך בפסגת הניהול ויזכה אותך בהצלחה עסקית משמעותית.
להלן כלים שיסייעו לך כמנהל למנף את היכולות של כל עובד, להבין מדוע זה באמת נחוץ ומעל לכל, לרתום את הצלחתו של העובד “הקטן” להצלחתה הכוללת של החברה.
מוטיבציה היא הדלק שמניע קדימה!
בעבר לא הייתה שימת דגש על חשיבותה של מוטיבציית עובדים או אפילו על קיומה. סצנה מפורסמת שממחישה היטב תופעה זו ניתן לראות בסרט המצוין זמנים מודרניים של צ’רלי צ’פלין. בסצנה עובד צ’פלין בקו ייצור מונוטוני ללא מנוחה, תחת מנהל רודן שדורש עוד ועוד ללא שום התחשבות או ראיית העובד כבעל זכויות או רצונות.
לעומת הסצנה העתיקה הזו, כיום כל עובד נדרש לבצע מספר רב של משימות מורכבות, לרכוש השכלה מקצועית או אקדמית, ידע בשפות זרות, תוכנות מחשוב וכך הלאה.
כל זאת בעידן מודרני של זכויות עובדים, קודי התנהגות וצמא לתוצאות עסקיות הולכות וגוברות. עידן שבו המנהל מבין שאמון בעובדים ושימת דגש על הפרט ורצונותיו, אלו דברים שבלעדיהם לא ניתן לקיים חברה תקינה.
נוסיף למשוואה הזו את קצב החיים המהיר ואת הצורך לקיים חיי משפחה תקינים וקיבלנו לידנו עובד לחוץ, שלא אחת קורס תחת נטל המשימות בחייו, אשר משפיעות באופן ישיר על היכולות והביצועים שלו בעבודה.
השלב העיקרי בתהליך פיתוח עובדים הוא היכולת לזהות ולאבחן את רמת המוטיבציה בכל אחד מאנשי הצוות וליישם שיטות לעידודה. עם קבלת תוצאות האבחון ניתן לנקוט בפעילויות מגוונות להעלאת רמת המוטיבציה.
בכדי להגיע לתוצאות אבחון ויישום אופטימליות, מומלץ להיעזר ביועץ ארגוני מנוסה, שיוביל את תהליך האבחון והיישום כחלק מתהליך פיתוח העובדים.
כולם רוצים להתקדם – צור מסלולי קידום
במחקרים שנעשו בחברות ענק ברחבי העולם לרבות ישראל, נתבקשו עובדים לדרג על פי סדר עדיפויות את הדברים החשובים להם ביותר במקום עבודה. מתוך שלל נושאים שונים, הכוללים שכר, תנאי העסקה, תרבות ארגונית, קידום, ביטחון כלכלי ועוד, בולט ממצא אחד ומעניין במיוחד – קידום.
בעוד רוב העובדים ציינו את המשכורת בראש הרשימה, למקום השני הגיעה תוצאה מפתיעה מאוד. העובדים, כמעט פה אחד, דיווחו שקידום במקום העבודה הוא השני בחשיבותו לשכר. אגב, בקרב עובדים ששכר העבודה שלהם עלה על 25,000 ברוטו, הגיע נושא הקידום במקום העבודה למקום הראשון, לפני שכר! אכן תוצאה מעניינת ובעלת משמעות חשובה.
העובד בעידן המודרני רוצה להתקדם לעבר תפקידים חדשים ומאתגרים יותר ולהעשיר את הידע האישי והמקצועי שלו. פעולות אלו, לפי דברי העובדים עצמם, יתרמו רבות לעידוד המוטיבציה הפנימית והקבוצתית בחברה.
יצירת מסלולי קידום בחברה לצוות העובדים, בכל התחומים, המחלקות וסוגי התפקידים, יסייעו לפיתוחו האישי והמקצועי של כל עובד באופן אישי ויבססו צוות עבודה נאמן ויעיל לאורך זמן.
הקניית ידע בדרכים שמחוץ לקופסא
בכל חברה קיימת תופעה של התעצמות הדרישות מכל עובד ועובד, בין אם דרישות לביצועים טובים יותר ובין אם היכולת להתאים עצמם לסביבה עסקית משתנה. כחלק מתנאי העבודה, רצוי לתת בידי העובד כלים ושיטות מתאימים, אשר יתרמו לסיכויי הצלחתו בצורה אופטימלית מחד ויחסכו תסכול ופגיעה ברמת המוטיבציה (שתשפיע על איכות הביצועים) מאידך.
השוק מציע מגוון רחב של אפשרויות חדשות בפני מנהל המבקש להקנות ידע לעובדיו, ביניהן ניתן למצוא סדנאות מקצועיות לפי קטגוריות בנושאי רכש, מכירות, תפעול לוגיסטי ועוד. בסדנאות אלו יוכלו העובדים לרכוש ידע, ללמוד מודלים ושיטות חדשות שישמשו ככלי עבודה יעילים בעבודתם ולהתפתח ברמה האישית והמקצועית.
אפשרות נוספת וטובה לא פחות היא ימי עיון וסדנאות Out-Door, בהן ניתן לקחת צוות שלם או מחלקה לפעילות חוץ משרדית בליווי יועץ ארגוני. בסדנאות אלו יוכלו העובדים לרכוש כישורים חדשים, בשילוב תקשורת ארגונית יעילה, מה שמן הסתם גם יתרום לחיזוק הקשר האישי בין העובדים וכל זאת דרך חוויה מהנה ומעניינית.
גם כאן קיום של סדנאות וימי עיון תורם משמעותית להגברת המוטיבציה והצלחת התהליך המיוחל של פיתוח העובדים בחברה.
כשהתחרות גדולה וגדלה – מוכרחים להשקיע בעובדים!
בעולם העסקי הגלובלי של ימינו התחרות העסקית הופכת לקשה מיום ליום. ללקוחות אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות לרכישת מוצרים ושירותים ובכל יום צצה חברה מתחרה נוספת, אשר מקשה מאוד על סיכויי הצלחת החברה שלך ובין היתר, על הצלחתם של צוות המנהלים והעובדים.
על כן, מנהל שישקיע בתהליך פיתוח צוות העובדים שלו, יקיים סדנאות וימי עיון, ימדוד וישפר את רמת המוטיבציה של כל עובד וכיוצא בזה, יקבל לידיו יתרון עסקי משמעותי אל מול המתחרים ויגביר את סיכויי הצלחתה של החברה, בוודאות.
כדאי לדעת יותר על: הנעת עובדים לפעולה.