עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים גדולים מסוגים שונים: רף ציפיות גבוה של הלקוחות, מתחרים חזקים כולל חברות ענק שנהנות ממספר יתרונות מובנים על פני השחקנים הקטנים בתחום, חסמי מימון משמעותיים, חוסר יציבות וגם קושי ניכר להגיע לתודעת קהל היעד. כשזו המציאות, לא מפתיע לגלות שחלק גדול מהעסקים הקטנים נאבק כדי לשרוד – אבל במקביל יש גם נתיבים שמובילים לצמיחה מרשימה ומאפשרים לעסק קטן להפוך לגדול. אחת האופציות היא שירות קידום אתרים, ובפרט כשהוא מבוצע באופן מקצועי.

אסטרטגיה מדויקת

הבסיס של קידום אתרים באינטרנט הוא בניית אסטרטגיה מדויקת. לשם כך יתבצע מחקר מילות מפתח מקיף, ובחלק מהמקרים מחקר מתחרים. מרכיב בלתי נפרד במחקרים אלה הוא אפיון קהל היעד, כדי שאפשר יהיה לדעת למי לכוון את הקמפיין. עוד מרכיב מהותי הוא זיהוי היתרונות היחסיים של העסק על פני מתחריו, כדי שהאתר יבליט אותם.

בהתאם שלב זה בקידום האתר מסייע לבעל העסק לבדל את עצמו מהמתחרים באופן כללי, להכיר טוב יותר את הלקוחות (הקיימים והעתידיים) וגם להכיר טוב יותר את עצמו ובפרט את החוזקות שלו – בסיס מצוין לתהליך גדילה יציב.

לקריאה על סוג אסטרטגיה עסקית נוספת

מיתוג מחמיא

מעבר להגדלת מספר המבקרים באתר, קידום בגוגל מספק עוד תועלת משמעותית לעסקים קטנים – הוא מעביר אותם לליגה של הגדולים. הסיבה לכך פשוטה: כולנו מייחסים לגוגל (בצדק) אמינות וגם יכולת לזהות איכות. כשאתר מופיע באחד המקומות הראשונים בחיפושים שונים, היוקרה של גוגל עוברת גם אליו – והגולשים תופשים אותו כסמכותי, איכותי וככזה שיכול לסייע להם. המיתוג המחמיא חשוב לכל עסק ובפרט לעסקים קטנים שמתקשים לייצר את האמון הדרוש אצל הלקוחות הפוטנציאליים, וזהו כמובן עוד מרכיב בצמיחה.

על מה חשוב להקפיד כשמקדמים אתר של עסק קטן?

קידום אתר אינטרנט אפקטיבי כולל 3 מרכיבים, וחשוב להקדיש לכולם את מלוא תשומת הלב: אופטימיזציה טכנית של האתר, יצירת חוויית משתמש מוצלחת, בעיקר על בסיס תוכן בעל ערך אמיתי, והוספת קישורים שיובילו אל האתר מאתרים רלוונטיים.

במסגרת האופטימיזציה הטכנית מומחים לקידום אתרים מוודאים שהאתר נטען מהר מספיק, כך שהגולשים לא ייאלצו להמתין זמן ארוך מדי, דבר שעלול להוביל לנטישה. דגש נוסף הוא נראות אופטימלית בכל סוגי המסכים. חוויית המשתמש נשענת כאמור על תוכן מעניין ומועיל, וגם על ניווט נוח ועיצוב שיוצר סינרגיה עם התוכן. גם קישורים חזקים זקוקים לתוכן איכותי, כך שזהו המרכיב המשמעותי ביותר ובפרט עבור אתרים של עסקים קטנים.

כשהעסק הוא בעל מאפיינים לוקאליים, הקידום יכלול פעולות שיקדמו את האתר עבור חיפושים לוקאליים. בפרט ייפתח עבור העסק כרטיס ב-Google My Business – כרטיס שיכלול מידע מפורט, תמונות, אולי אפילו וידאו, תשובות לשאלות נפוצות, חוות דעת של לקוחות ועוד.

פנייה בווטסאפ חייגו עכשיו צור קשר
זקוקים לייעוץ עסקי? מוזמן להתייעץ איתנו